Bio

I går firade vi Patriks födelsedag med att gå på bio bara han och jag. Det var ganska längesedan det inträffade så det var riktigt trevligt. Vi gick på en film som heter Taken med Liam Neeson i huvudrollen. Den handlar om en fd cia-agent vars dotter blir kidnappad för att säljas vidare för inom sexbranschen,. Han gör allt för att få tillbaka henne,,och lyckas till slut efter många biljakter och slagsmål. Filmen var bra och man blev inte uttråkad. Däremot är jag inte så imponerad av biografen. Det var vårt första besök på Bergakungens Salar. Den senaste biografen i Göteborg. Jag fick ungefär samma känsla som jag får när jag ska åka spårvagn från underjorden i Hammarkullen. Lite tunnelbanekänsla. Man slussades liksom omkring i en underjordisk värld,,kändes det som. Toaletterna var ofräsha med pissoarhandfat och överallt satt folk och åt diverse saker, bland annat ett par som åt kinamat precis utanför biljettinsläppet,,men herregud kan inte folk ta med sig sin hämtmat hem,,! Själva salongen var helt okej. Bekväma stolar och bra ljud. Gott om plats för benen. Men med min otur så fick jag en stolsgranne som satt och skakade med sitt ben hela filmen så det kändes som man satt i en massagestol,,mycket nervöst beteende,,Usch nu känner jag själv att man börjar bli gammal och gnällig, men det var ialla fall så jag upplevde det.
När vi kom hem så hade mina flickor verkligen ansträngt sig och gjort ett jättehärligt födelsedagsfikabord till Patrik. Både han och jag blev glatt överraskade. De hade bakat egna Finska Pinnar, Syltkakor, Mjuk Pepparkaka och en Tårta. Dessutom dukat väldigt snyggt och diskat efter sig. Blev mäkta imponerad och givetvis stolt över dem. Tack tjejer, Bild kommer här:



Lägg märke till karamellerna på tallrikarna och de små sega fiskarna på glaskanten :-)
O så här nöjd blev maken efter att man tryckt i sig alltihop:



Ja en lyckad kväll helt enkelt.

I dag har vi varit ute och försökt promenera bort de en miljon extra kalorier som vi tryckte i oss igår. Vi gick ca två timmar med hundarna i snöblåsten. Kletigt o kladdigt o jag hade bara pyjamasbyxorna på mig ( såklart jacka och mössa o skor oxå) och blev rejält blöt och kall på benen. Men det är då det är så himla mycket skönare att komma in och hem i värmen igen. Riktigt mysigt.
I dag är det hundvårdardag oxå, Zingo ska bada o trimmas, Triton ska få minst ett kilo päls bortklippt samt klor och mellan trampdynorhår, Tim ska få klorna klippta och öronen rensade,,pust, sen kanske jag även bränt dagens kalorier,,haha
Have a nice Sunday i Snöslasket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0