Agility Söndag

Idag var det dags för ännu en omgång Agility och Zingo var jätte jätte duktig idag och klarade banan två gånger i sträck hur bra som allra helst. Jätteroligt och jag blev så stolt över honom. Nu sover han som en stock då vi varit iväg ganska länge. Före kursen så var vi hos "flickvännen" Tanja. Zingo blir alltid lika glad över att komma dit. Vi blev bjudna på Tapas av Mia så ett tag kändes det som att jag inte skulle orka ta ett enda springsteg på kursen. Men underbart gott var det och vi satt ute i solen och åt. Mums,,verkligen härligt:-) Har bokat in på mig en föreläsning oxå,,en veterinär kommer och föreläser om sommarens plågor för hundarna och det är intressant eftersom det nu pågår en liten debatt huruvida Betapred är bra eller inte utifall hunden blir ormbiten. Har ju laddat  upp med Betapred då vi bor och vistas mycket i naturen men fick nyligen höra att det inte alls är bra vid ormbett så som sagt så ska det bli intressant att få höra vad vetten säger.
Annars har det inte hänt mycket denna helgen. Har städat som en tokig.Köksskåp och alla skåp och utrymmen in tvättstugan.Känns underbart skönt och nu har jag flyttat omkring allt så ingen  hittar något och bara det är ju rätt kul i sig. Nästa område är hallen där ett gäng jackor och skor ska väck plus lite annat. Nu ska här bli ordning när Morsan är på hemmaplan,,huga huga:-)
Kollade givetvis in melodifestivalen igår och den låt som jag gillade bäst hamnade näst sist,,haha. Men jag gillade Norges låt oxå,,gillar att titta på glada människor och den unge grabben var ju av den lyckliga typen:-) Nu ska vi träna lite ringträning med Timpan sen är det dags att sätta sig med näsan i böckerna igen. En ny härlig vecka är ju på intåg,,
Ett stort Grattis till Phoee Bee som var på sin första utställning idag och fick fina resultat,,Grattis!
Big hugs for everyone and god bless you :-) (tänkte bli lite internationell så jag kan få lite utländska besökare på min sida)

Sida vid sida,,två valpisar av olika format och en Ior:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0