Tisdag

Trött, trött, trött. Mörker, regn och blåst. Skulle kunna sova i minst 24 timmar om jag bara fick. Man skulle göra som björnarna och gå i ide på vintern. Solen sken en stund mitt på dagen i alla fall. Jag och killarna var ute i skogen och de var riktigt pigga. Precis som de oxå får ett uppsving när solen lyser. Till o med Triton sprang på riktigt bra och de doppade sig i alla lerhögar som fanns. Vår lille kattunge Sagah har börjat med att få gå ut i korta stunder. När hon väl fick chansen idag så klättrade hon upp i ett träd. Hon klättrade och klättrade tills hon var nästan högst upp. Väl där förstod hon inte riktigt hur hon skulle ta sig ner. Agnes satt och bevakade hennes upptåg nedanför trädet. Efter lite jamande så började hon backa ner. Men precis som med valpar så har de inte riktigt koll på hela kroppen ännu och det slutade med att hon dunsade rakt ner från ca 7 meters höjd rätt ner i blåbärsriset. Katter är ju dock finurliga djur och inte en skråma eller tecken på chock fanns hos den lilla galna kissen. Hon ville dock komma in och jag försökte palpera henne så gott det gick. Men det var inget som gjorde ont eller liknande och nu är hon ute igen. Undrar om de lär av sina misstag;.) I går dog ett av våra marsvin oxå. Blödig som jag är så fällde jag ett par tårar, la henne i en skokartong med lite hö runtomkring och ett tyghjärta. I dag blev hon begravd i trädgården.  Hon blev ca 6 år gammal. Sån är jag:-) Nu ska jag sätta mig och skriva om omvårdnadsteoretiker. Så kul ska jag ha. Inga dokusåpor att titta på idag så det är bästa pluggdagen. Jo,kan ju alltid titta på Paradise Hotel om jag vill men ärligt talat mår jag nästan illa när jag tittar på den. Lite i värsta laget för mig. Tacka vet jag Ullared och Bonde söker fru. Det är lite mer rejält haha. Det helt klart sämsta med att man går hemma o läser är ju att man fastnar i allt sånt. Tjing.

Tur att det inte hände så mycket med dig lilla vildbase,,

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken URSÖT lite buse :D

2009-11-24 @ 21:41:33
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0