Lingonsylt och jägare

Idag har jag varit en sån där riktig mamma. Efter att barnen var iväg skickade till skolan så bakade jag bröd och sen bullar. Jag har även kokat egen lingonsylt och tvättat hela dagen. Skulle sen gå ut med hundarna o tänkte att nej, jag går inte in i skogen nu när det är älgjakt. Jag går över ängen istället. Hahaha. Hann gå hundra meter o sen såg jag en jägare som stod vid ett träd och såg lika mycket ut som ett träd han. Antagligen körde de varianten att några var inne i skogen med hundar (hörde hundskall) och de i sin tur skulle driva viltet ut på den stora ängen o där skulle han skjuta det..men ack nej för där kom Lotta med sina tre pigga och glada vovvar,,mitt i skjutfältet som vanligt. Lika bra att hålla sig inne till nyår för nu står det jägarsnubbar precis överallt. Stackars älgarna:-(. Igår åkte de förbi med en stor som de hade lyckats fälla. Usch,,jag kan inte hjälpa att jag inte gillar det trots att jag säkert skulle få hundra och en olika kommentarer som att: Vi måste ju hålla ner älgstammen!! Du är väl inte ett dugg bättre,,du äter ju bacon!! Vilket jag ioch för sig gjorde till middag ,,men tycker ändå inte om det. Så det så!. Nu värker kroppen av allt arbete idag och huvudet är tungt för jag har haft ont i det hela dagen och dessutom har jag haft ont i halsen. Det har varit kallt hela dagen och nästan lite snökänsla. Hannah har en kompis i gränna och där hade det tydligen snöat,,vet inte om det är sant men det var vad hon sa i alla fall. Funderar på att gå o lägga mig i stället för att öppna pluggboken ,,men,,det är ju inget alternativ..ingen som har en miljon över någonstans därute?? hehe. Ha en fortsatt underbar kväll,,
Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0