Tillbaka:-)

Kära någon det var ju hundra år sedan som jag bloggade känns det som. Medicinkursen var så tuff att jag har fått vila upp mig ordentligt efteråt:-) Slutprovet gick inte bra alls dessvärre fick jag hjärnsläpp och total blockering på grund av all information som jag hade i huvudet,,inte lätt att närma sig de 40:-). Läser nu människan socialt och kulturellt. Inte lika mycket fakta men mycket att göra ändå. Det tråkigaste är att vi ska göra ett studiebesök på en invandrarbyrå och det studiebesöket måste man fixa själv! Det är det som är det värsta med att studera på distans. Man har liksom bara sig själv. Men jag ska maila till dem som går kursen samtidigt som mig och se om det är någon som vill sammanstråla. Tycker gott att lärarna kunde fixat såna grejer,,lat som jag är haha. Annars händer här inte mycket. Det är blåsdag idag och bajsväder helt klart. Klippte ner Zingo i går och den stackaren blåser väl bort om vi går ut nu. Men ut måste de ju i alla väder. Var uppe och hälsade på Kenneth,,Tims uppfödare och det var väldigt trevligt. Satt ute i hans trädgård och fikade och tränade lite utställningsträning då ju Tim snart ska upp i den stora ringen för första gången. Mycket spännande och stort tack till Kenneth som alltid ställer upp med goda tips och stor kunskap. Här kommer fina bilder som han tog på Timpan.


Vackert huvud har min lille gubbe


Så här snyggt har jag lärt mig att stå,,mycket träning ligger bakom. Det gäller bara att kunna göra det med ett gäng andra  hundar omkring sig oxå,,


Visst är han fin min lilla prins:-) Annars är allt som vanligt,,de andra vovvarna mår bra. Triton tog sig en sväng om i skogen häromdagen och jag lyckades hitta honom precis innan det blev kolsvart ute. Han går sina egna vägar den mannen:-) Själv arbetar jag febrilt med att försöka förlora några extra kilon och det är lika tråkigt som vanligt men desto roligare när man har lyckats:-) Caroline är i Falköping och ska komma hem idag. Hannah har parkerat sig framför datorn och tv.n hela helgen,,jo hon var med mig ute på en promenad och då fick vi en skur över oss som gjorde samtliga i följet pisseblöta. Dessutom hade vi ca 2 timmars strömavbrott i går kväll precis när jag skulle ta ett varmt bad så det fick vänta en stund. Men sen la jag mig där med ett glas päroncognac och bara njöt..
Ha nu en härlig söndag

 


Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Åh vad härligt det låter med ett varmt bad! Sitter på jobbet och fryser häcken av mig :(, får ta o värma min vetekudde och linda in mig i. :) Tim är verkligen superfin, han lär sopa banan med övriga deltagare. Ha en fin måndag, och passa på att njuta av solen som strålar! Kram från syrran

2009-10-05 @ 09:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0