Fredag

Äntligen Fredag och sol hela veckan har det varit. Lite kyligt i vinden men kvällarna har varit underbara. Vovvarna är glada för de har fått två rejäla promenader varje dag denna veckan. Kan inte låta bli att gå ut och vandra i den härliga lukten av vår och dagg som kommer på kvällarna. I dag åker barnen till min syster och ska vara där tills i morgon. Då ska jag passa på att städa som vanligt. I morgon blir det styckning nere hos grannen då vi har beställt en hel gris som ska just styckas upp. Så nu är grillsäsongen räddad:-) Nu har jag precis kört carro till skolan, kommit tillbaka och matat hundarna. Så nu blir det snart promenad i vårsolen igen. Alla bönder har redan börjat plöja upp sina åkrar och det doftar härligt av gödsel precis överallt. Så nu får vi skynda oss att springa på de åkrar och ängar som ännu inte blivit gödslade och plöjda. Hundarna mår bra och det gör resten av familjen oxå. Tim börjar få knasbollsbeteende ute i hallen så nu får jag nog sätta på mig skorna och dra ut..I kväll händer inget vad jag vet och det kan vara skönt att slappna av efter en vecka full med matlagning och städ. Men först som sagt,,UT i skogen..Trevlig Helg!
Kram

Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0