Söndag med regn

Det är något speciellt med regniga Söndagar. De är precis som gjorda för att man egentligen bara ska sova och slappa. Klockan är snart halv elva och mina hundar snarkar som vanligt utan minsta tillstymmelse till att vilja gå ut eller gå upp och äta. I dag låter jag dem snarka. Kanske även hundar behöver sovmorgon:-) Vem vet. Men självklart ska vi snart ta en promenad i det regniga vädret. Jag är själv ganska trött idag. I går arbetade jag med grisen som vi hade beställt. Höll på från klockan 8 på morgonen och jag var inte färdig förrän klockan 14 med att ha delat upp allt i påsar och så vidare. Men nu är frysen full av kött inför sommaren.
Nu äntligen har Patrik blivit Morfar och kanske man kan kalla mig plastmormor då:-) I fredags kväll strax innan midnatt ,på patriks namnsdag, så kom Sabinas och Torstens lilla flicka till världen. Helt underbart söt och helt perfekt. Vi fick tyvärr inte hälsa på i Lördags men snart så ska vi allt åka och titta på det lilla underverket. Grattis till er båda!
Nu är mitt kennelnamn reggat, betalt och färdigt. Så nästa steg är att bygga upp en hemsida. Men det får ta den tid det tar. Ska kolla runt lite och se vad det finns för alternativ. Nu är det oxå ca en vecka kvar tills Norah får sina valpar och det ska bli lika roligt som vanligt att få hjälpa till. Det närmar sig:-)
I dag blir det tvätt igen. Min tvättkorg är magisk för så fort den blir tom så fyller den på sig till bredden igen. Den var tom i Tisdags men nu när det är Söndag så sväller den över på alla kanter,,helt fantastiskt märkligt. Jag dammsög och gjorde jättefint i fredags,,men även golvet är magiskt för så fort det är rent så blir det smutsigt på nolltime,,hehe. Nej,,nu blir det till att väcka mina små liv och dundra ut i skogen igen. Önskar alla en härlig Söndag. Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0