Valpisar :love:

Nu har valparna kommit. Det blev ett händelserikt dygn och nya erfarenheter läggs till de gamla. Lilla Norah kämpade med sina krystvärkar men inget hände. Efter konsultation med Blå Stjärnan så blev det en färd ditåt mitt i natten. Närmare bestämt runt halv två. Vi var båda trötta och spända och det kändes väl just då sådär kul. Men man har faktiskt inget att välja på i såna situationer då det handlar om liv. Vi började vår färd och hann köra ca 5 mil när Kenneth sa att nu kröker Norah rygg. Någon minut senare kände jag att det luktade valp. Sådär lite sött ni vet. Bara att stanna och undersöka läget. Jojomän.,.i baksätet på min skoda låg en svart liten labbetik. Nyförlöst och allt. Så det var härligt att få vända om och åka tillbaka hem med både valp och tik. En stund senare kom valp nr två. En gul hane. Så även om det bara blev två så täckte Norah in de behov hon kunde,,svart tik och gul hane :-) Lika fantastiskt varje gång och exakt lika trött men glad som varje gång är man. Jag är ialla fall jättetacksam att jag fick vara med och uppleva allt, tack Kenneth :thumbup:
Bild kommer snart på dessa små godingar.
Annars går livet framåt med en väldig fart som vanligt. Barnen går iskolan. Jag går i skogen :-) och hundarna mår bra. Nu närmar det sig sommarlov väldigt snabbt. I dag har vi haft nästan 20 grader här. Men solen har inte varit framme så lite kvavt har det varit. I går gjorde vi ett ryck i trädgården. Jag städade för kaninerna och marsvinet samt krattade hela hundhagen vilket resulterade i en underbar blåsa i vänster hand som dessutom sprack. Snacka om att det svider gott när man tvättar händerna:-) Sen tvättade jag ur alla min utekrukor som nu står och väntar på att bli fyllda med blommor. Patrik fixade iordning verandan och klippte ner rosorna. Hundarna var ute hela dagen och gjorde så gott de kunde, bla i form av att gräva upp all jord som vi la i de hålor de redan grävt :-( samt åt upp kaninlortar som jag tappade ut när jag städade buren. Nu ska jag gå och lägga mig. Kramar på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0