18 februari-010

Just nu är det snöstorm igen och jag tycker INTE att det är särskilt roligt. Men det är inget man kan göra åt saken så varför ödsla energi på det:-) Idag har vi varit i skogen som vanligt. Sen blev det iväg och handla för att fylla upp skåpen. Fick även köpa avmaskningsmedel till Agnes som är full av mask. Hon har fått en tablett nu under starka katt protester och efter det sprang hon ut och hon borde vilja komma in men icke:-) Nåja, hon kommer nog snart. Hoppas att hon inte kräks upp tabletten bara. Har inte sett någon mask på de andra och de blev nyligen avmaskade så jag får vänta o se om det dyker upp något. I dag var meningen att jag skulle åka upp och träna Bella men vädret ville annat. Hoppas det blir bra väder någon dag nästa vecka så jag hinner träna något innan utställningen. Till helgen ska jag besöka min kära svägerska och vi ska ha melodifestivalkväll. Det ska bli mysigt. Triton har fått sina byxor bortrakade. Han hade tovor i klass med tjock fleecefilt så jag hade inget annat val än att ta fram trimmern. Som tur är så bor man på landet och här kan nästan ingen se honom. När det väl växer ut så ska jag borsta och borsta varje vecka så att det inte blir så igen. Men det är inte så lätt med honom för på grund av att han har ont i sina leder så uppskattar han inte att bli borstad utan är rätt sur. Men jag ska borsta ändå! Skam den som ger sig. Man får väl vara lite extra försiktig bara.
Veckans inlämningsuppgift är inlämnad och det var den sista för kursen. Efter det börjar jag läsa Psykiatri med fem veckors APU. Ska bli intressant att se om de vaskar fram någon plats till mig. En ganska tung kurs ialla fall så det blir till att läsa ordentligt och man ska dessutom läsa en skönlitterär bok och göra ett studiebesök. Hej och hopp socker topp.  Har precis varit ute och stormsäkrat kaninburen så nu slipper de få allt vinande på sig. Morot, hö och mat samt vatten har de oxå fått. Är det någon därute som är sugen på kaniner så är de till salu, billigt. Nu ska jag slå Hannah i Alfapet:-) Trevlig kväll,,


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vilken sötnos! Ja vilket hemskt väder vi har, snart ska jag å Ozzy ut på kvälls promenad, inge vidare HAAH vad har du för kronisk sjukdom? kramkram

2010-02-18 @ 20:59:58
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0