22 feb-10

I dag bestämde jag mig för att trotsa snön i skogen och gå en promenad med hundarna ändå,,haha. Det skulle jag nog inte ha gett mig in på. Jag gick ungefär 500 meter ner till kohagen och tillbaka och mina ben var som gele. Jag fastnade nästan till midjan med snö på ett ställe och Zingo stackaren fick jag bära. Tim och Triton pulsade på bra ialla fall men de blev faktiskt trötta av den lilla promenaden oxå. Zingo fick massor med bollar i pälsen och jag fick spola av honom i diskhon när jag kom hem. Suck,,dessutom snöar det nu igen. Ca 5 cm har kommit idag och himlen ser mörk mörk ut. Var ska detta sluta? Skolorna här i Kungsbacka är stängda idag för snöns skull. Som tur är så har Caroline sportlov och Hannah började sin prao idag. Just nu håller Caroline på att baka en sockerkaka. Den ska hon o Philip äta av sen. Själv håller jag mig borta från sånt just nu. Skulle behöva fylla på fågelmaten men jag kommer inte fram så jag sitter och försöker fundera ut något bra annat sätt att mata på. Kanske man kan fixa iordning ngt av en tom pet flaska,,hmmm,,Man kanske inte kan tro att det är sant men jag kommer som sagt verkligen inte fram till trädet där maten hänger. Som tur är så har vi i alla fall klarat oss från strömavbrott under denna senaste snöperioden. Det är jag väldigt tacksam för. Nej nu är det dags att mata vovvarna, kaninerna, katterna och marsvinet,,Kanske kanske ska jag kravla mig fram till fågelmatsträdet,,funderar på det men det lär ta en halvtimme eller så. Fortsatt god Måndag. Kramis



Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHA ja snö är det gott om å långa promenader behövs inte.. Hoppas du löste det för fåglarna å att resten av familjen fick mat :D kramkram

2010-02-22 @ 22:52:44
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0