23 feb-10

I dag när jag vaknade så snöade det,,Jippiiii! Ut och skotta igen. Ca 10 cm till hade fallit under natten och morgonen. I dag gav jag mig dessutom fasen på att mata fåglarna. Belamrad med de högsta stövlarna jag har, fågelmaten i fickan samt lite gammalt bröd så gav jag mig ut i terrängen:-) Upp till midjan med snö och hundarna stod o skällde på mig o undrade vad sjuttan jag höll på mig. Jag hade en himla tur att det just då inte körde förbi någon bil för de hade förmodligen asgarvat. Jag "simmade" fram genom snön. Ett ben fram, ett ben långt långt ner,,ett ben en bit tillbaka. Stövlarna fyllda med snö,,byxor och nattlinne (ja, jag hade inte bytt om från det ännu,,så är det på landet) snötäckta och jag blev såååå kall. Men fåglarna fick i alla fall sin mat och jag kände mig väldigt stolt över det. Man kan ju förstås undra varför jag inte tog på mig några termosbyxor,,sanningen att säga så har jag inga :-) Haha,,här kommer bild

Som ni nu kan förstå när ni ser detta så ligger fågelautomaten ut till höger,,utanför hundstaketet som man nästan inte ser. Så nu kan ni förstå min väg:-)


Efter det så blev det vaaarm dusch. Sen vidare till sahlgrenska för ett besök på Hematologen. Får ju åka dit och tappa blod var tredje månad ungefär på grund av min sjukdom Hemokromatos.
Efter det så var vi o hälsade på Hannah på hennes praktikplats och det såg ut som hon trivdes bra idag. Hon hade fått en liten vagel i ögat och jag tittade på den, men ingen fara, fast jag vet att det kan göra ont. Därefter så är man rätt seg efter att ha tappat blod. Så hem raka vägen till sängen. Hundarna fick varsitt tuggben och höll sig lugna medans matte vilade. Carro hade varit snäll och gått promenad med Triton. Men de andra fick hålla till godo med hagen idag. Utställningsprogram och papper till Sätila kom i dag oxå och nu börjar det närma sig. Hoppas vädergudarna är på min sida denna gång så jag kan ta mig dit. Det var allt för i dag. Nu väntar goa sängen och en god bok,,Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0