Insnöad:-)

Japp,,inte så kul som det kanske låter. Hela dagen igår snöade det och hela natten. Därpå blåste det storm och nu snöar det fortfarande. Jag kunde inte öppna ytterdörren utan att ta i imorse och jag såg nästan inte kaninburen. Fönstren i vardagsrummet är helt täckta av snö och man känner sig helt insnöad i ordets rätta bemärkelse. Med endast en snöskyffel och ca 4000m2 trädgård så blir man inte särskilt glad,,not!! Dessutom skulle jag ju till Malin ikväll för myskväll som vi har planerat sen tidigare men ack nej,,här kommer man ingenstans så det sket sig oxå. Fasen vad arg och ledsen jag blir på denna snön nu!! Jag fick ialla fall hjälp av grannen att ploga lite på infarten. Men med snömängden som kommer ner nu så är det snart ogjort. Dessutom ska det komma ner mer till veckan. Grannen hade hört att det på Tisdag ska komma dubbelt så mycket som idag....Detta är vansinne!! Tänk sen när allt detta ska smälta...någon gång fram i Juni eller så,,suck..
Tack i alla fall till grannen som plogade,,det var guld värt. Grannarna ska grilla korv nu ute i sin hästhage så de bjöd in oss. Ska trampa ner dit i någon timme eller så så att tonåringarna kommer ut,,själv har jag ont i hela kroppen efter allt skottande så jag skulle helst vilja lägga mig på sängen..men det kan ju ändå vara trevligt i denna snömisär..Carro sover så hon får väl ligga där då,,hoppas bara inte att taket faller in,,men det tror jag inte då vi har såpass sluttande tak,,VILL INTE HA MER SNÖ NU!!..om man ville haft det så här så hade man ju bosatt sig i norr och inte i söder,,Önskar alla en trevlig Lördag i alla fall och håll er inne! Kramis,,






Kommentarer
Postat av: Malin

Kram på dig, gumman! Vi får planera in en annan lördag. Jäkla snö! Grrrrrr! Vi får tänka som så att vi ska vara glada ändå som har tak över huvudet. Stor bamsekram!

2010-02-20 @ 18:50:32
URL: http://www.gemigsinnesro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0