Snööööö

Ännu mera snö i morse. Bara att plocka fram skyffeln och skotta ännu mer. Efter att det var färdigt så gick det några timmar och nu snöar det,,helt otroligt. Lär nog blí den största vårfloden ever i år:-) Det var inte heller särskilt lätt för killarna att gå i skogen idag. Jo, Tim han for fram som värsta snöplogen och hade riktigt kul. Zingo däremot fick massa snöbollar i pälsen och kunde till slut nästan inte gå. Jag tog beslutet att nu är han för långhårig så efter skottningen blev det bad och klipp. Nu är han korthårig igen och ser ut som en fjolla,, fast jag tycker att han är fin:-) Det är både för och nackdelar med lång päls,,han fryser ju mer nu men å andra sidan så fastnar inte lika mycket i pälsen som oxå gör att han fryser. Nu ser han i alla fall med sina ögon:-) Klippte ju även ansiktet då. Nu är det dags att skriva en handlarlista. Sen ska Carro hämtas vid bussen och sen ska det ätas middag. Efter det ska jag plugga. Ser verkligen fram emot att få åka på utställning med Bella. Ska bli intressant att se hur vi matchar i ringen. Om det bara kunde sluta snöa snart så jag kunde köra dit o träna då vill säga. Jag hatar ju att köra i denna snön. Igår hade en bil till sladdat av vägen utanför här.Grannen välte dessutom hela sin plog så en annan granne fick hjälpa till att dra upp den,,,så härligt väglag är det NOT.
Ha en fortsatt underbar dag..Kramar

Zingo när han var mindre, i sin röda regnkappa:-)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja, herre gud vad det snöar.. Stackarn med massa snö i pälsen, tyvärr blir det nog skottning imån med, sov gott! :D kramkram

2010-02-02 @ 22:35:53
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0