Lördag

Burr, I morse när jag gick upp 0530 var det -18 grader kallt och jag var svintrött. Ingen rolig kombination alls. Har jobbat idag mellan 7-15. Nu sitter jag o slappar vid datorn och fryser. Det blir nog ett varmt bad så småningom i kväll. Hundarna har inte roligt alls nu. Jag var ute med dem i skogen en dag men det var så hög snö att det var skitjobbigt att gå och Zingo blev helt genomsnöig och försvann i varenda snöhög stackarn. Triton fick isklumpar mellan trampdynorna och vägrade att gå. Ändå hade jag smörjt in dem med tass salva innan. Så nu får det bli rastning i rasthagen tills det tinar upp lite. Hoppas ändå att det ska komma snart. Fast jag tycker ju att det är vackert i skogen. Som en sagovärld nästan. Lägger in  lite bilder. Man behöver ju inte vara särskilt rädd för att någon ska komma heller. Nu är det Lördag i alla fall och jag har en vecka kvar att praktisera denna gången. Sen blir det plugg framför datorn igen. Den 27 februari är hela grund delen slut och sen börjar jag att läsa Psykiatri i 20 veckor. Sen är jag färdig undersköterska om allt vill sig väl. Hannah och Philip har börjat i skolan. Mjukstart i Fredags. Carro börjar på Måndag och det blir nog skönt att få lite rutiner igen. Håller på och funderar mycket kring hur jag ska lägga upp starten av min kennel oxå,,kanske kanske att det blir en valp till sommaren. OM jag hittar någon vill säga,,Nu ska jag mata kaninerna de stackarna som sitter ute i kylan. Ha en trevlig Lördagskväll,,kramen

"Vår" äng där vi brukar kasta frisbee,,dock inte när det är så här mycket snö


Vackert med mycket snö på träden.



Som att gå i en sagovärld:-)


Vintervärld


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0