Måndag

I dag har jag varit på praktikplatsen mellan 7,30-15. Vissa dagar är bättre än andra och idag kändes det långtråkigt och som att jag var mest ivägen. Men det är nog väldigt vanligt när man är just praktikant. I bland kan det ju vara svårt att aktivera en praktikant som kommer in och själv kunde jag inte komma på något vettigt att göra. Så blir det ibland. Vissa dagar är bra andra är sämre men alltid lär man sig något. I dag fick jag en glad överraskning på posten. Mitt kennelnamn har blivit godkänt av FCI, nu är det bara protesttiden kvar att vänta på för att se om någon protesterar mot det. Vi får se. Kul att de godkände det  ialla fall så här långt. Helgen har varit seg. Jag har mått dåligt igen. Ont i magen och i hela kroppen samt den sablarns förkylningen som aldrig går över. I dag kändes det bättre dock fast förkylningen och värken i kroppen är kvar. Hundarna mår bra fastän lite uttråkade så jag har lovat dem lite mental aktivitet i form av spel som de ska plocka upp saker ur och snurra på. Det brukar vara uppskattat. Så uppskattat att jag får ta en i taget och de andra får vänta bakom stängd dörr. Mycket gnäll och tålamodsträning blir det oxå. Huvudsaken är ju att vi gör något kul i mörkret i alla fall. Ut vill de inte gå,,i sin hage alltså. I går när vi var ute så var det minus 16 grader (ja,,jag måste gå ut även om jag är sjuk) och både Triton och Zingo frös om tassarna och hoppade på tre ben emellanåt. På med tass salva och kortare promenader blir det då. Triton sätter sig bara ner när han har ont och vägrar att gå. Kloklippning blev det oxå i går. Triton sin vana trogen blir obstinat så det är bara på med munkorgen och klippa. Tim är en ängel när man klipper hans klor..inga problem. Zingo gillar det inte heller men blir inte aggressiv utan bara lite sprattlig. Men han har bättrat sig mycket från hur det var i början. Sitter och funderar på om man skulle ta och hoppa på någon rolig kurs med hundarna till våren. Vintern har varit alltför tråkig för dem. Lägger in en bild på min knasiga katt Sagah. Hon kröp ner i en MC Donalds påse i helgen. Det som var roligt var att hon kröp inte ur den på flera timmar utan la sig helt enkelt att sova i påsen..hon är lite ding den där,,men ack så söt. Ciao


Kommentarer
Postat av: gerty

Va kul att du har blogg, och att du fått kennelnamn vilket namn har du, och vilken ras skall du föda upp det skall bli kul att följa hundarna här på bloggen, ha det bra

2010-01-04 @ 19:57:26
URL: http://prilyckans.3w.se
Postat av: Malin

Hihihi! Ja, katter är tossiga djur. Laban envisas dagarna i ända med att krypa upp PÅ Tomas när han sitter vid datorn, och så lägger han sig över bröstkorgen och stoppar ner huvudet i Tomas vänstra hand. Och somnar. Galet rolig! Hihi!

KRAM!

2010-01-04 @ 23:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0