Snö helt enkelt

Japp då kom den snön,,i massor och det snöar fortfarande. Minus 7,5 grader har vi oxå. Det var rätt jobbigt att köra hem från varberg idag. Men hem kom jag i alla fall. En bra dag på praktikplatsen. Jag lär mig mer och mer för varje dag. Väl hemma så bänkade jag mig framför datorn. Väntar på ingredienser som kommer hem med maken för att kunna laga middag. Det blir fläskfilé curry med bandspagetti idag på Trettondagsafton. Om han nu inte fastnar någonstans i snön. Eller om det inte blir strömavbrott vilket ligger nära till hands då vi har luftburna ledningar. Vi får väl hoppas att det går bra med båda. Katterna sprang ut en sväng oxå men jag kan garantera att de kom snabbt in igen. I morgon är jag ledig och det ska bli skönt med en liten sovmorgon. Får väl se om vi kan komma ut genom dörren överhuvudtaget i morgon haha. Förresten så vill jag säga till Gerty att min kennel ska heta Quintriz och jag ska föda upp labradorer. Men det kommer att ta ett tag till. Jag är bara i startgroparna så att säga. Måste springa på lite fler utställningar och liknande..men det vet ju du hur det går till:-) Nu ska jag börja göra i ordning i köket. När ungdomarna har lov och lagar mat själva så skulle det behövas en minröjare för att få det rent,,men det ska nog gå bra. Sätter in lite härliga snöbilder med vovvarna..Ta det försiktigt i snön. Stanna hemma och titta på tv och njut om det går,,kramen

Två snörumpor,,



Vi hittar inte våra leksaker matte!



Zingo fick hålla sig nära verandan annars hade han försvunnit i snön:-)


O snöar gör det fortfarande:-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi! Det är tur att snön är lite blå till färgen - annars skulle det bli problem att se både Zingo och Tribbe! :D

Hoppas Gunnar i hålan drar iväg ut med traktorn en sväng sen så det blir plogat och fint när snön väl slutat falla (eller iallafall faller mindre än den gör nu...). Här snöar det också.

Tomas, Jessica och Mats tar en sista slängöl på Amsterdam innan de ska pulsa hem i snön (eller iallafall sno kring på trottoaren längs Odinsgatan/Friggagatan). Själv åkte jag direkt hem från hockeyn och har suttit vid datorn och kollat del 2 av "Olycksfågeln" som sändes i helgen som gick.



Stor kram!!

2010-01-06 @ 00:15:11
Postat av: Sofie

hahah vad roligt dom ser ut att ha :D

2010-01-06 @ 13:42:05
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0