Söndag

Har inte skrivit på ett par dagar nu. Har haft fullt upp med plugg och andra roliga saker:-) Skulle jobbat i Fredags men näpp. Ödet ville något annat.Sjukt barn fick hämtas från skolan hastigt och lustigt. I går var vi hos grannen och drack lite vin. Fick god ostbricka och kladdkaka till efterrätt. De plockade även helt plötsligt fram en hel grisskank som var från Spanien. Den var rökt och jättegod. Tydligen från grisar som bara äter ekollon,,fint ska det vara. Annars har här inte hänt så mycket. För tillfället mår jag jätteilla och håller tummarna att jag inte får magsjuka. Skulle lagat en burgundisk köttgryta idag men det fattades ett gäng ingredienser och nu blir det försent då ju den ska koka länge. Får göra den i morgon i stället. Hundarna mår bra. Triton tog sig en egen sväng nu på kvällspromenaden. Det finns ett ställe som jag INTE vill att han ska gå till. Det bor en polis här på andra sidan vägen och han är inte förtjust i hundar..givetvis var det till hans veranda som han sprang. Sååå typiskt men han sa inget i alla fall. Det är ju inte så att det är så lätt att skynda efter heller i en halvmeter hög snö. Patrik och Hannah fick i alla fall fångat in honom. Hade besök av en kompis till Hannah igår oxå. Pappan som körde hade en portugisisk vattenhund med sig i bilen som han släppte ut,,en tik,,som nyligen hade löpt. Mina hundar var i hagen..trodde jag..Tim fick givetvis upp grinden på något konstigt sätt i sin manliga iver. Det gjorde att man fick skämmas då tre hundar välvilligt flög på den lilla tiken. Hade problem med att fånga in dem oxå så jag kände mig inte riktigt som världens bästa hundtränare om man säger så:-) Jag är ialla fall glad att det inte var en hanhund. Då hade det inte varit lika roligt. Vilket det ioch för sig inte var ändå. I morgon ska jag anmäla Bella till en utställning. Det är bara en liten för både hon och jag behöver ju öva på att gå tillsammans. Ska åka upp snart och träna lite med henne. Det ska bli väldigt intressant och roligt. Nu ska jag läsa veckans lektioner och sen laga lite köttbullar till middag. Vov vov..kram

Bustim:-)


Kommentarer
Postat av: hannöö

men lol ! en KOMPIS till mig? hahahah

2010-01-25 @ 17:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0