Livet ska vara som en fjäril i en sommarvind

Ett härligt citat från filmen "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" som jag och Carro precis har tittat på. Tänk om det bara kunde vara så oxå :-)
I dag har jag arbetat och sen hemåt i regnet. Nu har det regnat i 4 hela dagar och snart flyter väl mina rädisor upp av sig själva ur grönsakslandet. Känns som höst igen. Men enligt alla orakler så ska det bli fint i Juli. Hoppas verkligen det. Då har ju Hannah sin konfirmation och allt. Det ska bli trevligt att få träffa lite släktingar igen.
Har nu skrivit slutprov i min näst sista kurs. Som vanligt kom det inte med något som jag hade pluggat på men jag hoppas att det går bra ändå. Så nu är det bara en kurs kvar på fem veckor sen är jag färdig undersköterska. Hoppas att jag får stanna kvar ett tag på mitt nuvarande jobb där jag trivs oerhört bra även om det är en bit att köra. Å andra sidan så är det ju en bit att köra till det mesta härifrån.

Barnen har slutat skolan och har nu ett långt härligt sommarlov framför sig. Det blir inga extravaganza utflykter eller resmål i sommar dock då jag ju är fattig student:-9 men bara det blir bättre väder så kan man ju hitta på saker ändå. Hannah åker på konfirmationsläger på Torsdag och är borta i hela 10 dagar. Det kommer kännas konstigt men hon får säkert roligt och en ny upplevelse att lägga till till de andra i livet.

Carro slutade i går och fick en trevlig avslutning med ett besök på Gekås tillsammans med "moster" Malin. Hon lyckades hitta jättebra saker som vanligt och jag blev väldigt sugen på att åka dit och hitta lite grejer jag med. Men kassan sätter stopp så det är väl bara att acceptera. En vacker dag blir det min tur, det vet jag.

Hundarna mår bra. Blev orolig igår för Tims skull som lyckades vräka i sig en bakdel på en hare som låg i skogen. Matade honom med sparris igår kväll och han verkar som han inte påverkats nämnvärt. Men det är lurigt med de vassa benbitarna. Bara att hålla tummarna.

Hade oxå tänkt att jag snart ska ta och hämta hem "min" lilla Bella några dagar framöver. Men vi får se när det passar. Saknar henne faktiskt hon är en sån gosig vovve.:love:

Nu ska jag lösa lite korsord och sen hoppa isäng för i morgon ska jag upp tidigt och jobba igen. Hoppas alla haft en skön Lördagskväll,,tjing
:love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0