Citronfjäril

I dag blev det frukost i skogen efter att jag kört Carro till skolan. Så underbart att sitta i skogen och äta små snittar med tonfiskröra (fint ska det va haha) och dricka te. Hundarna satt som vanligt klistrade vid mig. Men i dag fick de inget då jag hade lök i tonfiskröran. Å andra sidan fick de leta godis på marken i stället, men det tar som vanligt en bråkdel av en sekund för dem att snabbt och lätt leta upp allt och sluka det. Skulle kunnat ha suttit där hela dagen. Men plugget kallade. Tog fram en utestol och satt i solen och pluggade en stund. När jag satt där så såg jag årets första Citronfjäril! Snacka om vårtecken. Det kändes härligt. Som på ett kick har det dessutom börjat vimla av flugor och annat smått och gott såsom spindlar och myror, trots att snön fortfarande ligger vit i princip hela trädgården. Fick en jättelust att åka till blomsterlandet eller plantagen och köpa lite penséer och annat smått och gott. Men det får vänta lite ändå. Nu ska jag röja i köket och sedan börja planera för middagen. Kan för mitt liv inte komma på vad vi ska äta idag. Men något får man väl knåpa ihop. Gå ut med er nu och njut av den härliga vårsolen:-) Vårkramar från mig<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0