12:e Maj

Först vill jag tacka de som kom ihåg mig på min namnsdag,,tack det värmde:-) Jag firar ju inte namnsdagar precis men det är ändå roligt när någon säger grattis. Min mamma skickade till och med ett kort och det var ju urgulligt :love: I dag har det varit hundrenoveringsdag. Alla tre hundarna är nybadade, öronrensade, kloklippta, tandborstade och det enda som återstår är att jag ska lägga fästingmedel på dem. Men det gör jag ikväll strax innan de ska sova. Så nu är man ganska mör i kroppen. Blev precis färdig och jag började runt klockan 14. Snacka om att det tar tid. Men nu blir inte nästa bad förrän till hösten. Åtminstone inte för de stora hundarna. Nu ligger de och blänger på mig och tycker att det har varit en fruktansvärd dag,,hihi. Men det är bara att stå ut när matte är på det humöret. Ute har det regnat hela dagen. Dessutom blåser det så förmodligen är de lika sketna i morgon igen,,suck. Men de är i alla fall rena idag :-) Man får vara glad för det lilla. Blommorna som vi satte i krukor i går fick vi flytta in i vedboden. En av dem är mer eller mindre halvdöd eller ja,,,nästan heldöd,,av kylan i natt. Lyckliga Lotta heter den blomman, så nu kan man säga att Lyckliga Lotta är död :-) Låter ju trevligt:-)
Pluggat har jag inte gjort så nu har jag bara i morgon på mig att bli färdig,,hej och hå. I morgon är det kristi himmelfärdsdag och nu är alla barnen lediga från skolan. Vilket innebär att jag återigen har sovmorgon. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag vakna tidigt ändå.
Nu ska vi käka dajmglass med vispgrädde och kolasås,,Beach 2010??? Vad är det för något :-)
Ciao bellos och bellas :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0