3:e Maj

Solen skiner i dag oxå. Det är så härligt tycker jag man får passa på att njuta så länge den visar sig. I går träffade jag äntligen på en älg. Jag har undrat vart de har tagit vägen. Ett tag så träffade jag ju älgar varje morgon i skogen, men på sistone har jag inte sett en enda. Trodde att det kanske var vargarna som skrämt bort dem men nu som sagt stötte vi på en igår. Jag var uppe på min vanliga kulle med hundarna när jag såg ett par öron fladdra bakom en nerfallen trädstam. Trodde att det var ett rådjur så jag kopplade hundarna för jag vill inte att de ska jaga dem då de kanske har kid i magen. I alla fall så började vi gå och helt plötsligt reser sig en stooor älg upp och springer iväg. Den hade tagit sig en eftermiddagsvila i gräset och där kom vi och störde. Zingo var den enda som var lös och den lille skulle ju till att jaga den. Men älgen brydde sig inte nämnvärt om den lille lurviga vita saken. Så nu är allt i sin ordning. Älgarna har kommit tillbaka och kanske man kan förmoda att vargarna är borta nu då?? Hoppas det. Nu har jag precis kommit in från morgonpromenaden och väntar på att Carro ska resa sig upp så jag kan köra henne till skolan. Hon ska ju vara borta hela denna veckan så det blir en ny upplevelse för henne. Sen ska jag sätta mig med mina böcker och göra mitt bästa för att väcka hjärncellerna till liv och memorera Psykiatrin. Ha en härlig Måndag :love:

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lycka till med plugget och det där med älg låter läskigt HAHA men häldre det ärn varg får man väl ändå säga, kramkram

2010-05-03 @ 12:14:01
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0