4.e Maj

Konstigt och tomt utan Caroline hemma. Men det är säkert en härlig upplevelse för henne så man får tänka så. På grund av detta så blev det ju sovmorgon för mig i morse. Vaknade inte förrän kl 0900. Härligt men det blir lite fel ändå. När barnen hade åkt till skolan så gick Patrik och Jag en härligt lång promenad med hundarna. Vi var ute säkert i två timmar och vandrade i rena trollskogar. Vi såg ett rådjurskid och en trana. Givetvis badade hundarna i lera och Triton ser nu ut därefter. Zingo har rullat sig i nerfallna fröskidor och har små små korn inrullade i sin lockiga päls. Så nu grabbar är det nära till det årliga vårbadet:-) Alla tre! En sån dag när man badar alla tre så har man helt klart gjort sitt när kvällen kommer:-) Nu har vi precis käkat middag. I dag blev det skinkschnitzel i champinjonsås med potatis. Mums vilket gott kött! Men stackars familjen får äta griskött varje dag nu sen vi köpte grisen hihi. Men det är inte fel helt klart. Man kan faktiskt känna hur färskt det är. Nu är det dags för promenad med hundarna igen. Molnen tornar upp sig och jag skulle tro att antingen hagel eller en rejäl regnskur är på ingång så det gäller att snabba sig.
Tittade på Bonde söker fru igår och fick en del goa skratt. Tycker att alla bönderna bara är för söta och goa. Hade jag inte varit gift så,,hehe.  Det är ialla fall ett av mina favoritprogram men nu får man väl vänta till hösten innan fortsättningen kommer. I går var det ju bara presentation av dem alla. Men den som väntar på något gott :-)
Nej,,ut i skogen vi gå hej och hå-
Hej sålänge :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0