Fredag

I går körde jag ett storstädsrace i hela huset. Vi hade nioårig förlovningsdag igår:love: Jag fick en paket chokladhjärtan och en lott som jag inte vann något på. Carro överraskade mig med en kanonfin tekanna oxå som jag fick i försenad födelsedagspresent. Den var så himla fin med en labrador på,,tack hjärtat :love: Sen kom jag på att jag var tvungen att göra färdigt min inlämningsuppgift för veckan och det slutade med att jag satt uppe till halv tolv. Klockan fem i tolv när jag precis hade somnat så ringde min mobil och det var någon som hade ringt fel..Tack liksom :-( För i morse gick jag upp kl 0515 för att jag började jobba kl 0700. Så kan det vara ibland men jag har faktiskt inte varit så trött idag. Förrän nu då :-) Idag har jag satt lite fröer. Bland annat Tagetes, Iris, Runner Bean och ärtskidor samt violer och något annat som jag inte vet vad det var då fröet kommer från England. En röd blomma ska det bli så småningom i alla fall. Kunde ju ha jobbat mig med att kolla upp på nätet vad det är för blomma men å andra sidan så kan det vara spännande att se med egna ögon när de väl kommer upp,,OM de kommer upp vill säga. Jag har ett litet minidrivhus så det är väl bara att hålla tummarna för att det blir ngt. I morgon ska jag sätta lite grönsaker. Tomat, Dill, Persilja, Morötter, Sallad osv. Om det blir fint väder vill säga. Men det ska det ju bli enligt alla experter. Hundarna mår bra. Är ju lite ledsna när jag åker till jobbet men de har haft det bra här idag för de är ju ialla fall inte ensamma. De har återhämtat sig efter badet och rengöringen. Återhämtningen bestod i att snabbt som ögat dagen efter ta sig varsitt lerbad. Ja inte Zingo då men de två andra skitgrisarna :-) Det kan ju vara farligt att vara ren för länge. Dessutom är det ju oerhört bra att bada just i lera när matte precis har skurat golven :-) Som sagt,,rent och fint är inte ngt för mina killar:-) Nu har jag precis hämtat Carro och hennes kompis. De har varit på Liseberg och kom hem med en 2 kilos ask med Toblerone. Mums,,jag fick smaka en. Det var väl snällt hehe. Men å andra sidan ska jag inte ha mer än en. Nu ska jag hoppa i sängkalle och njuta av tanken att jag inte behöver gå upp i morgon bitti. Nästa gång jag jobbar är på Måndag så två sovmorgnar på raken är ju inte helt fel. Natti Natti. Bild på min fina tekanna kommer i dagarna,,Kramen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0