Agilitykurs och magsjuka

Ja, då har Zingo gjort debut på nybörjarkursen i Agility. Det gick förvånansvärt bra och han hoppade glatt och villigt över alla hinder. Vi var inte så många på kursen, men det var ganska skönt. Zingo hade ju ialla fall sällskap av sin lilla kompis Tanja som fyller 1 år idag,,Grattis gumman :-) Även hon var grymt duktig.
Det var en Labrador med på kursen oxå och när jag tittade på honom så tänkte jag att det måste vara en Belldeena hund, samma kennel som Tim kommer ifrån. Så jag gick fram och frågade o Yes,,jag hade rätt. Det var en labbe från kullen före Tims kull. Tims mormor är alltså mamma till denna hunden om jag fattat det rätt,,lite roligt.
Det som inte är lika roligt är att Tim har fått en rejäl magsjuka. Det började ju med att vår lilla gäst Phoee Bee blev magsjuk, sen blev Triton dålig i magen o nu Tim. Han kräktes rejält igår och bajsade vatten. Har svält honom med risavkok samt vatten med honung och salt i ett dygn. Nu i eftermiddag så har han fått kokt torsk och kokt ris och han har inte spytt eller bajsat något mera. Hoppas det rättar till sig. Kanske att det inte blir någon utställning på Lördag i annat fall. Vi får se,,hälsan går före. Han är pigg i alla fall och riktigt sur över att han inte får äta. Dessutom kom min leverans med hundmat idag vilket gjorde honom helt uppspelt o sen grinig när han insåg att det inte blir något av den varan idag:-)
Efter en lång dag ska jag nu sätta mig ner och börja plugga,,just det,,min kurs börjar ju idag och det blir bara till att samla kraft till att börja. Som tur var kom min bok idag så jag har i alla fall allt studiematerial än så länge. Så dags att sätta igång..

Hej vad det går (motion även för matte,,välbehövligt :-)


Duktig vovve :-)




Jobba på :-)


Om man bara har riktigt goda köttbullar så finns det inga hinder i världen man inte fixar,,även om det är högt:-)



Födelsedagstjejen tyckte oxå om köttbullar,,


Här går det undan,,små som vi är så är vi ändå inte rädda för höjder :-)


Efteråt blev det födelsedagsfika vid havet,,wonderful :-)


Men vi var ganska mätta efter alla köttbullar så kycklingen nosades bara på :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0