Annandag Påsk

Så blev det då äntligen lite socialträning för Tim. I Söndags morse tog vi alla tre hundarna med oss och promenerade vid havet i Tjolöholm. Allt gick bra och de stora hundarna tog sig ett halvhjärtat dopp i det iskalla vattnet. Tim drog ganska mycket i början men lugnade ner sig till slut. ,
I dag var jag och Hannah i slottskogen med Tim och Zingo. Jag måste säga att det har gått rejält framåt sen vi var där sist. Visst var Tim ivrig men inte alls på samma sätt. Vid flera tillfällen gick han även fot. Han gruffade bara på två hanhundar och skällde lite på kronhjortarna men helt otroligt duktig var han o både han och Zingo fick smaka på glassen som vi köpte på slutet. Är  jättestolt över min fina labbe och Zingo oxå såklart men jag visste ju redan att han är duktig på att gå precis överallt. Triton hade tur oxå för när vi var borta så var Carro ute och gick med honom i två timmar. En härlig dag med andra ord samtidigt som det gör att jag känner mig något mindre nervös inför utställningarna som komma skall.

Så var denna underbara påskhelg till ända, man kunde ju inte fått bättre väder och vi har verkligen njutit av ledigheten. Fick låna ett par filmer av min väninna Mia,,vi har bara hunnit titta på Marley och Jag,,helt otrolig film,men boken är steget bättre,,precis som det brukar vara.

Nu ska jag bara arbeta fyra dagar,,o sen är det en veckas semester,,hur mycket semester det blir med fyra hundar i huset återstår att se men det ska bli roligt i alla fall.

Annars inget speciellt som har hänt. När vi va ute o gick i Lördags kväll så nosade Tim på en huggorm,,blev helt paralyserad men som tur var så låg den och solade och var nog lite väck för den reagerade inte nämnvärt på att det kom en 35 kilos labbe dundrande. O tur var väl det då jag inte hade några Betapred med mig. Våren och sommaren är härlig men det kommer många faror med den,,getingar, ormar, myggor o sist och minst,,fästingar :-)
Här kommer en bild som jag tog i skogen i morse. Faktum är att det står två rådjur o stirrar på mig men de är så himla kamoflerade och dessutom kom jag inte närmare då jag hade tre galningar med mig i koppel. Ett under att de står så stilla så länge i alla fall,
Näpp,,måste hoppa i säng...tjing o god fortsättning (säger man det på påsk???)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0