Fredag

Jösses vad tiden går fort. Nu har nästan hela veckan med Phoee Bee gått. Bara två dagar kvar tills hon blir hämtad. Hon fick en släng av magsjuka igår och var inte på topp. Men efter en behandling med bara risavkok och idag med kokt färsk torsk och kokt ris samt kokt kyckling så mår hon mycket bättre.  Skulle tro att hon ätit något strunt i skogen eller oxå är det helt enkelt bakterier precis som vi människor kan få. Tim är oxå dålig i magen idag men det märks inte lika mycket på honom då han bufflar på som vanligt. Det är alltid svårt att veta när hundarna mår dåligt vad det är för något och det var ju riktigt otur att just hon skulle drabbas då hon är gäst här. Men absolut inget ovanligt och det händer de flesta hundar någon gång.  Jag är bara glad att hon svarade så bra på behandlingen och är pigg idag igen. Det är huvudsaken.

Igår hade vi även besök en sväng av Mia och Christoffer och deras lilla papillon Tanja och det gick oxå hur bra som helst. Så för några timmar var det 5 st hundar här och alla kom bra överens. Vi satt och gottade oss i solen nästan hela dagen och åt räkmackor o njöt av livet en stund. Man behöver det ibland.
På söndag drar Agility kursen igång för Zingo och med sig har han just sin kompis Tanja. Det ska bli roligt att se hur det fungerar och han kommer nog bara bli överlycklig över att få följa med helt själv i bilen. Det är mallighetsgrad nr 1 när de andra står o gråter för att de får vara hemma.
Å andra sidan får Tim snart sin hämnd då han ska på utställning om först en vecka och sen en till veckan därpå. Vi ska ju som sagt dessutom bo på vandrarhem och det är ju en ny upplevelse för honom helt klart :-) Jag har även anmält honom till blodspår men vi får se när det blir.

Phoee Bee Njuter på stor äng :-)


Rör inte min pinne!!



Stilstudie på en grinig Triton. Så här gör man när man inte vill gå åt det hållet matte vill:-)


Jag tänker ligga här hela dagen och njuta av solen,,gå ni bara,,I am the king:-)


Nu ska grillen fram och jag ska sätta mig i solen en stund sen blir det hundpromenad och utfodring av djur:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0