Tisdag igen:-)

Ja,,som vanligt är det på Tisdagar som all skit drabbar mig. Det är sant. Tisdagar förföljer mig,,händer det mig nåt så händer det på Tisdagar. I dag fick jag fortkörningsböter,,JAG??? som alltid blir omkörd för att jag kör för långsamt,,han inte bromsa ner till 50 från en 70 väg i Fjärås,,kom bara ner till 60 när polisen liksom hoppade ur buskarna o vinkade in mig,,hade nog hunnit köra på 50 vägen i max tre sekunder. 2000 spänn fattigare,,jäkla skit. Man kan bara gratulera de som sitter o gottar sig nu o frossar i skadeglädje,,men orättvist va det,,,suck
Var på Introduktionen till kursen o fick kalla fötter,,men det gick över när jag kom hem och gick igenom allt i lugn o ro. Det handlar ju bara om att ställa om sig o göra något annat. Snacka om att man blivit bekväm i det man gör.  Men jag kör på. Första slutprovet är om två veckor o före det ska jag ha hunnit vara på ett företag o intervjuat skyddsombud,,samt läst en bok som jag ännu inte har fått tag på. Men har andra lyckats före mig så ska väl jag fixa detta oxå,,way to go :-)

Hem till hundarna o ut i skogen. En helt underbar kväll. Måste säga att vi har haft tur med vädret än sålänge. Det är ju mycket roligare att passa en vovve om det inte ösregnar. Speciellt om man har tre till :-)

Här kommer Dagens Fråga! Vilken av hundarna här nere har mest Jakt i sig???



Vovvarna på en stora härliga Ängen :-) ( Att Triton inte är med beror på att han inte ville gå åt det hållet o därför ligger på rygg med alla fyra i vädret bakom oss o vägrar att gå o gör sitt bästa för att riktigt rubba in fästingarna i sin långa päls)



Kommentarer
Postat av: Eva

Usch, böter...inte kul! Lasse läste i tidningen att de gör en storsatsning med fartkontroller denna veckan. Pratade om det på jobbet idag oxå...jag har klarat mig hittills, men men.

Vad för utbildning är det du ska gå på? Hur lång e den? Jisses vad frågor ;-)Du nämnde något om uska men jag vet inte om du ändrat dig.

Ha det så bra o hälsa.

Kram/Eva

2009-04-22 @ 17:25:32
Postat av: Lotta

Jo då,,det blir undersköterska och den är 65 veckor lång på 100% studietakt. Kramen

2009-04-22 @ 18:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0