Tisdag

Idag gick jag upp tidigt. Redan kl halv sex, vet inte varför men jag kunde inte sova. Vovvarna undrade nog om jag hade blivit tokig. Den enda som piggt följde med mig ner var Phoee Bee. De andra bara blängde på mig:-)
Efter att barnen åkt iväg till skolan blev det matdags för fyra hundar. Det tar en stund..alla är ju intresserade av den andres mat,,nästan mer än av sin egna,haha. Sen bar det iväg  ut i skogen på en lång härlig promenad. I dag tog Phoee Bee lite mer plats o drog nästan i kopplet ett tag. Alla hundarna fick upp ett spår strax innan vi va hemma och då var alla i flexikoppel,,snacka om att de trasslade ihop sig,,härligt :-) Zingo fick för sig att  han skulle jaga en häst som var ute o galopperade men som tur var ändrade han åsikt precis i rättan tid :-)

Phoee Bee mår bara bra  här som sagt. Men det märks att jag inte är riktigt van vid terrier beteenden,,:-) Tex,,Jag lägger ju alltid alla flexikoppel på golvet eftersom de är för klumpiga för att hängas upp..men det skulle jag aldrig gjort, I går när vi skulle ta med den lilla damen så hade hon tuggat sönder spännet till sin sele,,raka vägen till skomakaren o han sydde på ett  nytt :-) Jag hörde när hon tuggade men trodde att det var tuggbenet som hon hade fått,,men näppeligen. Häromkvällen tuggade hon även sönder min läppbalsam burk,,o att få ut den ur hennes mun krävde en godis som muta:) Hon är för söt.
Nu ligger alla o sover som stenar,,det snarkas högljutt både här och där. Själv ska jag åka på introduktion ¨till min utbildning som startar nästa Måndag. Det jag funderar mest på nu är vilket tempo en sån heltidskurs går i..men det lär jag väl snart märka.  Man har ju alltid valmöjligheten att gå ner i tempo om det är för tufft. Intressant ska det bli i alla fall.

Här står Tim fint när jag o Hannah var i slottskogen. Visst är han vacker min lille prins. Han är inte riktigt i päls men annars hur vacker som allra helst,,o nej,,hans svans är inte krokig utan det är vinden som blåser :-) O den som tycker att han ser för smal ut kan väl höra av sig. Enligt mig själv så är han i perfekt kondition nu  o smal är ju synd att skylla honom för att vara,,min goeklump :-)


Kommentarer
Postat av: Kenneth/Belldeena's

Du har helt rätt, han är fin din "lelle pöjk". Håller tummarna för er inför utställningarna

Hör av dej med resultaten

2009-04-21 @ 18:11:02
URL: http://www.belldeena.com
Postat av: Lotta

Tack för det,,vi får väl se hur det går. Men det spelar egentligen ingen större roll längre,,för mig är han och kommer alltid vara den vackraste labradorkillen på jorden,,Lycka Till själv :-)

2009-04-21 @ 21:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0