En något tuff dag:-)

I dag har varit en ganska tuff dag,,upp tidigt, 0545 för att hinna få iväg Carro till tåget så hon kommer i tid till skolan. Sen hem i ilfart för att ta emot en liten och söt gäst:-) Pappa kom hit med sin hund Phoee Bee som vi ska passa i helgen. Man vill ju gärna vara hemma hos gästen när hon kommer men var tvungen att lämna henne och de andra då jag hade mitt slutprov i Vård och Omsorgsarbete idag,,som givetvis gick åt pipan..ja,,tror nog att jag blev godkänd i alla fall,,men jag gjorde allt man inte ska göra före ett prov,,åt ingen frukost,,stressade och hade bråttom hem till hundarna. En fråga har jag svarat ganska galet på men svarade åtminstone på allt,,vi får väl se hur det går. Väl hemma igen så gick allt emot mig,,ni vet,,soppåsen läckte,,knät blödde då jag råkade halka på verandan i morse när Tim gick bärsärkagång eftersom det kom gäster och jag skulle försöka få tag i honom..tänkte vila en timme men då kom skolbussen hem med de två andra ungdomarna. Sen kom grannen med sin New Foundland som heter Pernilla och vi gick ut i skogen med alla fem. Tim Triton och Pernilla hittade en liten damm i skogen och när vi gick där så hördes stora  härliga plask som ett eko i hela skogen,,upp kom tre illaluktande genomvåta och smutsiga men ack så lyckliga hundar. Zingo och Phoee Bee gick miste om badet då de fick gå i koppel för att inte bli omkullsprugna av de stora :-) Sen blev det köra ungdom till Åsa och snart blir det hämta ungdom i Åsa. Men Hannah och jag hann mysa med lite Thaimat i alla fall. Skulle lätt behövt dammsuga oxå men det fanns bara ingen kraft över till det,,,det får bli i morgon. I morgon fyller Patriks äldsta 20 år och jag skickar ett stort GRATTIS och en stor KRAM till henne,,tänk att få fylla 20,,inte illa,,livet leker och man har allt roligt framför sig,,
Nu ska jag försöka lokalisera min äldsta dotter som är i stan någonstans,,Ha en fortsatt trevlig Fredagskväll,,Kramen

Phoee Bee på besök igen,,en rolig och charmig liten fröken,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0