Skolstart

Ja då börjar Carro gymnasiet i morgon. Nu är det bara att börja stiga upp i arla morgonstund och försöka få ihop logistiken med bussar och tåg och allt annat som ska klaffa. Tur att man varit just logistikassistent hihi. Man får lite sån där ångest när allt ska börja. Nästan som separationsångest på något sätt. Hej då sommaren, vi ses nästa år,, snyft. I går var vi ute och gick långpromenad med min granne Madde igen. Jag hade med Zingo och Tim. Triton hade fått en promenad redan och jag kände inte för att han skulle rulla sig i leran igen, vilket han gjort de två närmaste dagarna. Vi gick i alla fall förbi en kohage och hundarna sprang lösa. Min lilla Zingo har ju bestämt lite koskräck för han tvärstannade vid hagen och vågade inte gå förbi,,så sött. Fick gå tillbaka och hämta honom till slut. På vägen tillbaka gick det lite bättre. Klippte även klor på alla vovvar igår och råkade då klippa Tim i pulpan och man får sååå dåligt samvete. Det är första gången det händer men det kan vara väldigt svårt att klippa svarta klor. Rensade även öron och försökte borsta ur leran så gott det gick ur Tritons päls. Hans sår börjar se mycket bättre ut och jag tror det kommer läka fint. Tittade dock i Tims öron och det såg lite rött ut,,så nästa man till rakning får väl öroninflammation,,suck:-) Kan ju lika gärna ha stående recept hos vetten. Nej då, det är inte säkert alls, vi får se, nästa vecka ska hela gänget på vaccination så då får de ta en extra titt. I dag kanske vi får besök av min syster och lillebror, så det är väl bara att plocka fram dammsugaren igen. För även om jag städade i Torsdags så märks inte det nu,,sånt är det med hundar och alla andra djur. I dag lyser solen än så länge i alla fall så det är väl bara att sätta fart,,önskar alla en trevlig Söndag
Tjing

Vart tog sommaren vägen matte?,,Jag har ju bara fått bada ett par tre gånger,,men roligt va det.

Kommentarer
Postat av: Eva

Trevlig söndag till er oxå. Jag/vi hade lite hundvård igår. Det var Bella som blev ansad, päls på tassar o under tassar blev klippt o öronpälsen klippt m.m. Några tovor på undersidan blev hon oxå av med. Allmän genomgång av pälsen m.a.o. Hon e ju så stoooor så det känns som mycket av allt...suck!

Kram Kram

2009-08-16 @ 10:31:06
Postat av: Lillasyster

Tack för en supermysig söndag! Sagah är verkligen helt bedårande, hade gärna lånat med mig henne hem, fast Hannah verkade inte så pigg på det :)

Inte behöver du dammsuga bara för att vi ska komma, kommer ju för att träffa er och alla djuren, inte för att checka av hundhårsläget :) Kram på dig, håller tummarna för att allt går bra idag på Carros första dag i gymnasiet!

2009-08-17 @ 09:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0