Triton

Nu är det något knas med min vackre golden. I går gick han efter mig hela kvällen och hässjade hela tiden. Något som han aldrig brukar göra. Visst är det svårt att veta vad det kan vara då de inte kan prata. Men när man känt sin hund en tid så vet man när något är fel. Han har ju två sår på kinderna. Men jag har svårt att tro att det kan vara de som stör honom. De kliar nog men att han skulle uppvisa förändrat beteende på grund av dem är nog inte så sannolikt. I natt väckte han mig dessutom och ville gå ut och kissa. Han kissade bra länge och jag börjar misstänka urinvägsinfektion. Han har visat lite onormalt kissbeteende de senaste dagarna. Men även det väldigt svårt att säga. Hade en omgång antibiotika hemma som Tim fick för sin luftvägsinfektion för ett tag sen. Fast det är bara så det räcker till en dag. Tänkte att jag kanske får fixa mer hos vet i morgon om det behövs. Har även läst att en dos C-vitamin kan hjälpa mot urinvägsinfektion. Får åka o köpa. Usch,,man riktigt känner att rötmånaden breder ut sig och tycker att det känns riktigt äckligt med denna fuktiga och kvava väderlek. Hundarna är slöa, katterna är slöa och själv går man i ett konstant tillstånd av svett. Inte härligt. Nej, måste dock ändå ut och ta en promenix med vovvarna och sen raka vägen in i duschen. Triton är här nu och dansar runt om kring mig och hässjar,,Vi får se hur det utvecklar sig..
Ha en härlig Söndag.

Nu får du allt krya på dig så vi kan ut o tugga på pinnar i skogen igen,,mammas älskling:-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Håller tummarna att det inte något allvarligt...här flåsar hundarna i kapp i värmen. Ja, det e väl Viran som inte flåsar förstås! Nu ska jag till jobbet strax...kram!

2009-08-09 @ 18:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0