Vaccination

I dag bar det av till veterinären med 3 hundar och 2 katter. Alla fick sina vacc sprutor. Sagah fick öronen rengjorda och en liten hälsokoll och alla mådde bra enligt vet,,fast de var lite tunga:-) Ställde dem på vågen allihop och så här blev det:-)
Triton=47kg, Tim=39kg, Zingo= 6,9 kilo, Agnes vägdes aldrig och Sagah väger 900 g. Japp,,diet eller inte?? Tycker nog att Triton är den enda som behöver det,,o Zingo kanske litegrann,,Tim har musklat på sig ganska mycket och man kan fortfarande känna revbenen lite lätt men man får nog passa honom:-)

Ja du hjärtevovve,,det får nog räcka med ett ben framöver:-)



Vaddå,,alla ben är väl mina?? Tänker inte äta dem,,bara bära omkring för att visa att jag är bäst:-)



Jag sätter mig ner och låtsas som ingenting,,vaddå,,jag har väl inga ben?? Hoppas att inte den där feta katten tar dem bara:-)


Ja de är roliga de små liven. Vi har precis kommit tillbaka efter lång promenad med grannen,,jätteskönt. De har hittat en "swimmingpool" inne i skogen och den kom de ihåg,,alla tre stora vovvarna plumsade i igen och hur de ser ut nu vill man inte ens tänka på som vanligt. Men kul har de det är helt klart. Agnes har mindre kul. Hon bara avskydde att åka bil instängd i en kattbur och dessutom få träffa någon hemsk person som stack en nål i henne,,så hon har legat under sängen ända sen klockan tre idag och har fortfarande inte kommit fram,,hur sur som allra helst. Sagah är vid gott mod dock,,hon hoppade upp på bordet och skulle ta sig ett skrovmål i form av potatis och gräddsås när vi åt middag,,hon är hemskt hungrig den lilla pissen;-)
Själv ska jag sätta mig med medicinska termer nu i några timmar,,helt galet mycket att plugga i detta ämne men det är intressant så det är roligare då,,önskar dock ändå att den där miljonen kunde dimpa ner någon gång,,hihi. I bland känner man bara för att försvinna,,skulle vilja befinna mig ungefär i samma läge som på nedanstående bild just nu,,Sail Away,,
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0