Snö i massor:-)

I dag har det fullkomligen vräkt ner snö här i Frillesås. Där jag har börjat praktisera idag i Varberg så har det inte snöat alls. Så det måste ha varit väldigt lokal snö. Varberg ligger ju iofs några mil härifrån men inte så många. Första dagen på praktikplatsen gick bra. Mycket att ta in och en helt ny värld för en som spenderat minst 10 år på kontor och administration, lager. Man känner sig helt klart som en nykomling. Men alla barn i början och det ska nog gå bra. Min handledare var i alla fall en underbar tjej och det är ju skönt. Nästan så att man är ledsen att hon inte ska jobba i morgon efter att bara ha spenderat en dag med henne:-) Började min första dag med att komma försent. Hade inte förberett mig på det underbara väglaget riktigt. Det gäller ju att ta det lite extra lugnt. Dessutom är man ju inte riktigt inkörd på hur lång tid det tar att köra just dit. Men det kommer det oxå. Nu är jag helt jättetrött. Ska blogga färdigt och sen störta i säng för att gå upp 0545 i morgon igen. Det jag saknar mest när jag jobbar nu är mina vovvar, katterna och barnen såklart. Man vänjer sig snabbt vid att vara hemma och det blir en omställning att börja passa tider och sådant igen. Men det är bara nyttigt. Här kommer ett videoklipp på vovvarna i snön,,de är lite försiktiga faktiskt, lite ovanligt, de brukar rusa omkring i den första riktiga snön,,men det var nog bara för att matte inte var hemma :-) Det ska komma ännu mer snö här i Halland i morgon,,kanske vi blir insnöade,,eller kanske vi redan är det HAHA,,ha det gött,,




Sagah undrade vad det var för massor med vitt som kom ner från himlen,,hon var inte ute länge den lilla skrotten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0