Förkylning

Har inte skrivit på ett par dagar då jag drabbats av en otroligt tuff förkylning. Har haft hosta, ont i halsen, öronen och feber med underbar rinnsnuva. Är fortfarande seg i kolan men börjar känna en förbättring. Dagarna har gått fort som vanligt och man blir bara äldre och äldre, speciellt gammal känner man ju sig såna här dagar och när man tittar sig i spegeln så får man ju en smärre chock. Helt röd under näsan på grund av allt "snyt", svarta ringar under ögonen, torra läppar och mun och en härligt vintervit hy. Man vill ju helt enkelt bara gå och gömma sig någonstans. Men i morgon ska jag tillbaka till jobbet igen och det ska faktiskt bli skönt, trot eller ej.
Annars är allt som vanligt  med livet. Inget roligt eller tråkigt har hänt.  Hundarna mår bra men behöver helt klart lite allmän päls skötsel och vård. Man drar sig lite för att börja bada tre hundar speciellt när man varit sjuk men snart är det helt klart dags. Den tuffaste att ta sig an är nog Triton. Dels för att han har mycket mycket päls och dels för att han inte vill att man ska göra något. Näst därefter kommer Zingo, det tar ca 3 timmar från bad till färdig pudel,,kan man inte tro på en sån liten. Tim är den som är lättast,,fast han blir som en stel pinne när man ska bada honom. Konstigt när det gäller hundar som älskar att bada i vanliga fall,,men så är det. Annars går allt lätt med honom. Kloklippning och allt och det är skönt.
Väntar på att få min första leverans av Olivers Petfood. Undrar om de hittar hit,,de skulle komma idag men har inte kommit. Ha ha, drömde till och med att det kom en värmlänning och skulle leverera och han bara dök in i mitt hem och började rota efter saker i mina byråer, sen levererade han helt fel saker,,snacka om att man är stördo. Nu väntar jag på min man för han ska komma hem med pizza,,fast jag tar sallad såklart,,,duktig som jag är..kramar

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja det där med bad...Bella blev badad idag. Hade bestämt sig för att rulla i nåt som hon tyckte var helmysigt. Dock inte uppskattat av husse som var med och ställdes inför faktum att ett bad var det enda alternativet. Att de kan vara så mysigt att rulla sig i skit...bläää!

Krya på dig o kramar...

2009-02-04 @ 15:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0