Besök

Idag vaknade mina kära hundar inte förrän halv tolv. Herregud jag blir totalstressad när det blir så men jag flög upp när jag såg vad klockan var och var helt övertygad om att alla hade rymt hemifrån eller så,,men nej då,,de fortsatte snarka även efter att jag hade gått upp. De är så goa o vet när matte behöver sovmorgon :-) Jag och Patrik tog ut dem på vad vi trodde skulle bli en långpromenad men som vanligt blev den avbruten av dessa jägare,,hmff. Så det var bara att vända och gå hem igen.
Sen hade vi ändå tur då vi fick besök av min pappa+fru och deras hundvalp Phoee Bee. En underbar liten Parson Russel tik. Hon blev lite skärrad av Tims brutala hälsningar,,ni vet Labbe,,hälsa med hela kroppen stilen och jag är gladast i hela världen,,det kan ju välta vem som helst o i synnerhet en liten valp. Men hon blev i alla fall inte rädd utan var fortfarande nyfiken på honom,,en tuff liten dam. Triton tänkte nog bara,,åh nej! inte en valp till,,suck och sen brydde han sig inte mer. Zingo skulle spela lite cool som vanligt. Vi gick i alla fall en långpromenad med alla fyra hundarna ,,åt ett annat håll än där vi först träffat på jägarna. Det blev en lyckad promenad förutom att Phoee Bee blev påsprungen av Tim en gång men inget hände och han blev nog lika förvånad som hon blev lite rädd, men allt slutade bra.
Efter det städade vi bort julen hemma. Det tog ca 4,5 timmar,,det här underbara lervädret och med tre hundar varav två långhåriga,,eller vad säger du Eva?,ni sitter ju i samma båt. Får nog köpa en ny mopp snart, den börjar bli utsliten:-) Våren får gärna komma men leran får gärna försvinna.
Nu har jag precis legat i badet och snart ska jag sleva i mig en skål med härlig Mövenpickglass som Patrik köpte i glassbilen,,typiskt att den ska stanna här just idag! Igår kväll lovade jag mig dyrt o heligt att jag SKA komma i mina gamla byxor,,men,,det får bli absolut sista utsvävningen :-) Lägger till en vacker bild på Phoee Bee


Kommentarer
Postat av: Eva

Jaja Lotta, vi har väl iaf den STÖRSTA jycken..suck o stön! Hade väl lika gärna kunnat köpa en häst eller nåt..

Att hon sedan bestämt sig för att jobba som "grävmaskin" stod det inget om i köpeavtalet. Men fortsätter hon i denna takten lär vi har en ganska så hyfsad swimingpool till våren vare sig vi vill eller ej ;-)

Å dammsuga o moppa golv..ja det är väl vår i särklass huvudsakliga uppgift just nu känns det som...suckar djupt!

Men när hon sen lägger sin dreggliga nos över oss eller närmaste ätbart (ja hon når det mesta)så smälter man....hm..lr kanske inte...!!

Kram Kram

2009-01-10 @ 22:59:39
Postat av: Eva igen...

Glömde fråga...hur i allsindar gör man för att få jyckarna till att sova till halv tolv??

Sobril lr nåt kanske..hm...vi får nog plocka fram gummiklubban isåfall, avis

Suck igen....

2009-01-10 @ 23:02:02
Postat av: Lotta

Haha,,jo visst älskar man dem ändå o ni har som sagt klart störst o skulle tro mest pälsade vovve oxå:-)Gräver gör mina änglar oxå o gärna då i lera som sagt. Har faktiskt ingen aning om hur sjutton de kan sova till halv tolv..blir som sagt även jag förvånad och helt stressad över att jag inte är en ansvarsfull hundägare som går upp kl 6 varje morgon o springer ut,,men de är så goa. Kram Lotta

2009-01-11 @ 16:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0