Spännande morgon

Dundrade ut i skogen i morse igen med mina tre vovvar. Det ösregnade och var blixthalka på varenda sten. Tänkte att idag är det väl ingen i skogen, inte ens jägare. Men,. Släppte vovvarna så de skulle få röra på sig. Allt var tyst och lugnt och vi gick en ganska bra sväng. På hemvägen försvann givetvis Triton, en vana som han har börjat få. Han var borta bra länge och jag visslade o visslade. Plötsligt tyckte jag mig höra någon som hostade men var inte säker. Jag kopplade  i alla fall upp Tim. Började gå lite försiktigt hemåt,,fortfarande utan Triton som säkert hade lattjolajbanlådans kul någon annanstans. Stannar halvvägs då jag ser något röra sig uppe i skogsbrynet,,trodde det var Triton så jag började ropa och vissla igen..men då rusar det fram 4-5 rådjur ur skogen,,Zingo blev het på gröten och jagade iväg efter dem,,Tim frusterad i sitt koppel fick inte jaga denna gången heller. Då kommer 2 st stora jakthundar springandes och helt plötsligt stod vi mitt inne i en jakt. Nice,,not. Triton borta,,Zingo jagar rådjur, Tim totalt frustrerad i sitt koppel står vi där helt stilla omringad av hundar och jägare. Börjar gå hemåt, Zingo kommer tillbaka, stolt över att ha fått jagat. Det är halt som tusan och Tim är allt annat än lugn i kopplet. Ringer Patrik och ber honom ta en koll efter Triton, men helt plötsligt är Triton vid min sida igen och färden hemåt börjar. Vi klarade oss bra denna gången ,,men jakten totalförstörde vi. Zingo har dagen till ära räddat ett gäng rådjur och jag har nog blivit svuren över då jägarna packade ihop och åkte hem,, Så kan det bli. Nästa gång skulle jag vara tacksam om Jägarna på något sätt kunde annonsera att de är ute och jagar. Typ en skylt vid vägkanten,,eller en knackning på dörren. Skogen jag går i är ganska välbesökt med ridvägar och spår,,och hur länge ska den här jakten pågå,,någon som vet?? Ha en härlig dag och Tack alla som kommenterar. Det är jätteroligt. Tyvärr har jag inte lärt mig hur man svarar på kommentarerna ännu men ska försöka leta upp det någonstans. Ha en härlig Lördag och var rädda om er. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0