Trettondagen

Håller på att försöka lägga in en egen header på min blogg vilket visade sig inte vara särskilt lätt, men jag får fixa och trixa så kanske det blir snyggt någon gång. Det blir ju inte heller lättare av att datorn håller på o jävlas hela tiden och stänger ner fönster och liknande.
Idag har all den vackra frosten försvunnit och det börjar tina upp. Jag har aktiverat hundarna hela morgonen. Har tre stycken olika spel. Ett där man ska snurra fram godiset, Dog Spinny och ett där man ska lyfta på klossar för att få tag i godiset och en box där det är meningen att man ska plocka upp en kloss och lägga i boxen för att få godiset. Alla är designade av Nina Ottosson.
Hundarna älskar att spela dessa spel men är olika duktiga och olika snabba på att fatta. Alla tre klarar av snurrbrickan. Tim och Triton klarar av att lyfta klossarna och ingen av dem har riktigt fattat att man ska lägga en kloss i boxen.
Idag skulle jag dessutom försöka lära dem att städa upp sina leksaker. Där var Zingo grymmast på att hämta bollen och lägga den i bunken. Tim förstod inte och Triton är för lat. Zingo ville dock bara hämta bollarna och anammade inte de andra leksakerna som jag hade spritt ut över rummet.
Det svåra i det hela är ju att ha tre hundar som man ska träna. Om någon annan som läser min blogg har några roliga inomhus eller utomhusaktiverings tips så dela gärna med er. Nu ska jag hänga tvätt. Ha en härlig trettondag.

Kommentarer
Postat av: Eva

Puh, vad du e duktig. Jaja, doggsen oxå förstås som fixar det där med aktiveringsleksaker. Vi har en typ konformad historia som man lägger godis i, tyngd i botten o sedan ska vovvsingarna jobba med att få ut godiset. Köpte den till Viran, hade en annan typ av aktiveringsboll innan som ingen brydde sig mer än matte...suck! Samma här, hur jag än lockar o visar så tittar Viran helt oförstående på mig. You talking to me..!!!!

Däremot Bella visar sig vara den enda som tycker det är mödan värt att kämpa lite för att få extra godis, tack o lov..började tro att det var fel på matte som inte klarade att "peppa" dom till att ens vilja testa. ;-)

Idag städades julen bort, lika skönt som det e mysigt när man plockar fram julsakerna. En aning tomt känns det men det blir väl till att inhandla lite grönt i krukor istället. Nu vill jag att våren ska komma..optimist..ja jag vet..haha!

Kramar/Eva

2009-01-06 @ 18:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0