Tung dag

I dag har varit en sån där tung dag,,som att allt man gör sitter fast i ett ton tuggummi och man måste kämpa för att få loss det. Hjärnan har inte riktigt hängt med liksom. Dessutom har det varit synd om mina hundar som har fått vara ensamma jättelänge idag..ända till klockan tre. Det är de inte vana vid och jag får dåligt samvete. Kallt har det vart idag oxå och i morse hade pannan knasat till varmvattnet igen och när jag skulle duscha fanns det helt enkelt inget varmvatten och hur glad blir man då???!!! Det är något fel på skiten helt klart, ändå är den bara ett och ett halvt år gammal. Suck suck,,finns det någon kvalité på grejerna nu för tiden,,bättre var det förr. Ack ack,,börjar nog bli gammal ialla fall. Man kan även märka det på när ungarna pratar,,de använder bara ord som -seriöst, bah, typ, dah,,vartannat ord alltså. O häromdagen kom Hannah o sa något om "Donkan" och jag fattade ingenting,,vadå "Donkan",,jo visst, det är så man kallar Mc Donalds nu för tiden tydligen:-) Nu börjar man helt klart halka efter.
Hörde en hund skälla konstigt jättelänge i kväll. Det var en jägare häromsisten som hade tappat bort sin jakthund i skogen och bad oss kontakta honom i fall vi såg något. Så givetvis trodde jag det var denna hunden som skällde så mycket i kväll. På med stövlarna, greppa ficklampan och iväg o lös överallt. Men den hörde mig nog för skallet flyttade på sig hela tiden. Inte mycket att göra tyvärr ,,kan ju inte jaga hund mitt i kolsvarta natten, men har lite svårt för att släppa sånt. Tänk om den fryser,,snyft. Men den lät ju pigg på skallet i alla fall och det finns många gårdar och stall att söka skydd i här. Kan ju givetvis ha varit någon annan hund oxå,,man vet ju inte, Mina hundar blev givetvis som tokiga och ett tag skällde först mina ,,sen grannarnas så det var som en härlig hundkör här en stund. Undrar vad de säger till varandra:-),,märker att jag börjar svamla nu så det är nog dags att plocka fram den vidriga boken,,
Natti

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast idag skiner solen Lotta, iaf just nu! Fick skrapa rutorna när jag åkte från jobbet i morse, jobbat natt. När de sa på nyheterna att det skulle bli sol på förmiddagen blev man lite glad iaf. Ska jobba hela helgen men är iaf ledig resten av fredagen. Drar till syrran i Mölndel (Inga-May) en sväng för att hämta lite grejer. De flyttar ju snart ut till Tjörn för gott. Nu e Filippa här ett par timmar, hon tycker Bella är lite "too much"..haha! Bellas dregglande nos är liksom överallt - helst där den inte ska vara oxå..suck!

Ikväll blir det väl fötterna i högläge, ett glas rött o Lets Dance igen...Kram Kram

2009-01-16 @ 09:07:30
Postat av: Hrönn & Daniel

God fredagskväll hjärtat mitt! Hoppas dagen idag känns bättre, det e ju trots allt FREDAG!! hehe ja vi sitter ju här å läser din blogg. Nästa vecka börjar skolan igen. Daniel skall oxå plugga en del så det blir mkt bra balans i vardagen. Daniel klarade sin första högskoletenta i isländska wohoooo!!! Han e så duktig (78/100 p, 50 va G-gränsen) och verkligen intresserad, d kul :-). I övrigt skall vi till Malmö 31.e å kolla på brudklänningen, sen skall vi till Island 7-14 mars för å planera lite. Vi renoverar för fullt i lgh.en..... ja lite om vad som händer i mitt liv... Vi måste ses när tid finnes!! Och du, alltid jätte kul att läsa bloggen din. Pussar och hälsa familjen. p.s verkar som mamma och Håkan ska köpa en ny Goliat när han fyller 4 (om ca ett år eller så) kul va!? Daniel hälsar

2009-01-16 @ 19:49:03
Postat av: Hannah

Kul att du nämner mejj på "sveriges populäraste blogg" som du säger ;-) haha x)

2009-01-16 @ 21:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0