Inflammation i tummen

Japp så blev det inget Tvååker för mig ialla fall. Har en inflammation i höger tumme som har suttit där i tre veckor nu. Det gör att det är svårt för mig att hålla hundarna och om Tim skulle dra till så hade det nog gjort väldigt ont:-) Var på akuten igår då vårdcentralen inte hade några tider:-)  I går var en väldigt slö dag. Var jättetrött efter akuten besöket och slocknade faktiskt en stund på sängen. Jättehärligt. Vi gjorde inget speciellt. Avslutade dagen med en film, Försoning. Ganska bra men den krävde att man tittade på den i lugn och ro tror jag. Inte någon jätteupplyftande film men ok. I dag händer inget speciellt heller. Ska ta några krafttag och städa hela huset tänkte jag. Det är ju så skönt när det blir gjort. Får väl dundra ut i skogen med vovvarna oxå. I går hade jag en fästing som satt fast på mig så det är bara att hoppas på att Borrelian uteblir. Hade tänkt bada alla hundar men får se hur min tumme mår när jag städat färdigt. Regnet har ju kommit och det känns som att det kommit för att stanna. I går planterade jag om mina orkidéer och nu väntar jag spänt på att se om de tar sig i de nya  krukorna. Det är väl ungefär det som händer här i Frillesås idag, men man vet ju inte,,kanske det dyker upp något roligt oväntat oxå,,man får aldrig ge upp hoppet,,Ha en skön Lördag,,


Kommentarer
Postat av: Eva

Stackars dig o din tumme:-(

Här e det förstås fullt ös med städning, känns som om jag städat i en hel vecka, men nu har Lasse lämnat hundarna på panget så det blir golven som det blir mest focus på idag. Ja, jisses, Lasse tyckte det var svårt att lämna sin Bella, hon la huvudet på sne o gnällde när han gick. Han ringde nu o sa att det var allt tufft. Första gången för henne att lämna oss ju. Svårast för Lasse tror jag ;-) Men vi har ju lämnat dom andra där innan o det är ett kanonställe.

Får väl fortsätta städa nu...vi syns imorgon, välkomna!

Kramar/Eva

2009-07-11 @ 10:25:51
Postat av: Lotta

Kära någon städa inte ihjäl dig:-) Tänk på att det kommer massa folk som kommer skräpa ner:-) Det ska bli roligt att ses. Förstår känslan när man lämnar hundarna. Första gången jag lämnade Triton så ringde jag varje dag..ungefär som när man lämnar ungarna på dagis i början,,tipsa mig gärna om var ni lämnar dem,,kan ju bli användbart..kramis

2009-07-11 @ 19:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0