Kalas

Precis kommit hem från ett trevligt och roligt kalas. Patriks moster har fyllt år samt firat bröllopsdag med sin man. Goood mat, trevligt sällskap och god dricka:-) Tack snälla Eva. Ni bor så mysigt och har det så fint att man blir riktigt avundsjuk,,
Igår badade jag Tim och Triton,,det var hundgöra ska jag säga. Provade att ta ett nytt schampo på Tim och det blev riktigt bra,,idag är han nästan utställningsfin. Blank och slät i pälsen och luktar gott dessutom hihi, Samma sak med Triton. Men badrummet ser desto värre ut,,har en stark känsla av att det blir storstädning som gäller här i morgon. Tritons sår ser lite bättre ut idag. Tror nog att det kommer att läka fint. I morsen åt Tim en geting oxå,,eller försökte tills han kom på att det inte alls var trevligt att ha den i munnen,,han hoppade omkring några varv och förmodligen blev han stucken i munnen för när jag plockade upp den så hade den gadden ute,,men jag kunde inte märka av något på Tim som tur var. I dag har det faktiskt varit kanonväder och en riktigt härlig dag och kväll, Skönt med lite uppehåll nu faktiskt, och en himla tur för Eva och Lasse att de kunde ha sin fest ute i trädgården..lovely. Nu blir det lite slappa i soffan som gäller,,drack ju lite rödvin och det var gott men det är något fel på mig för jag blir såååå trött av rödvin,,så idag blir det sängen lite tidigare. Ska snart anmäla Tim till en stor utställning och denna gången ska det bli av om allt vill sig väl o alla håller sig friska. Han är ju bara för fin nu,,ialla fall i mina ögon och det kommer han ju alltid att vara oavsett vad en domare säger,,men för skojs skull ska jag ställa honom,,
I morgon en ny vecka och valparna som jag var med och hjälpte fram blir 6 veckor gamla,,jösses vad tiden går och snart har de nya hem,,sånt är det,,tur att man har sina egna barn längre än så :-) Zingo har blivit storebror oxå, hans mamma fick 3 valpar häromdagen,,2 hanar och 1 tik,,de vägde 210 gram och tiken 190,,vilka små liv,,snuttigt,,Grattis Tindra..
Här kommer en bild på Zingos mamma,,visst är de lika?



Vi försökte få Tim att posera men fick inte still på svansen,,lite stilstudier på Tim kommer här:-)

Väntan vid grinden,,


Här kan man nästan se hur blank pälsen blev :-)


Jag kan inte hålla svansen stilla,,men å andra sidan har ju matte lärt mig att den ska vara glad på utställning,,


Här kommer en bild på Tritons sår,,ser som sagt mycket bättre ut nu :-)

Tjing sålänge

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh, det är vi som ska tacka för en enorm uppvaktning. Javisst hade vi tur med vädret. Har mailat dig lite vimmelfoton från igår.

Lasse är överlycklig, Bella är hemma igen ;-)

Nåja, de andra två är självklart oxå på plats men Bella e nog hans ögonsten trots allt..haha!

Ja, jag hade nästan vant mig av att ha dreggelfritt i två dar..!

Nu ska jag slappa i soffan, blev sent i natt o fick ju upp hyfsat tidigt i morse när man hade nattgäster me.

Tack igen!

Kram Kram

2009-07-13 @ 19:07:55
Postat av: Eva igen...

jaha, idag har vi oxå varit lite duktiga. Badat tre stycken jyckar iaf! Dom luktar inte så väldans fräscht efter tre dagar på hundpang. Även om det är både rent o trevligt place där så blir det lukt ändå. Så nu har vi snyggat till dom iaf.

Jisses vad Bella fäller ännu, himla tur att de inte fick vara med på festen. Tror inte alla hade uppskattat svarta hundhår överallt...suck!

Ha de gott/Eva

2009-07-14 @ 19:51:11
Postat av: Anonym

jaha, idag har vi oxå varit lite duktiga. Badat tre stycken jyckar iaf! Dom luktar inte så väldans fräscht efter tre dagar på hundpang. Även om det är både rent o trevligt place där så blir det lukt ändå. Så nu har vi snyggat till dom iaf.

Jisses vad Bella fäller ännu, himla tur att de inte fick vara med på festen. Tror inte alla hade uppskattat svarta hundhår överallt...suck!

Ha de gott/Eva

2009-07-14 @ 19:52:42
Postat av: Eva

Inlägget kom två gånger...sorry!

Vet inte vad som blev fel.....

/Eva

2009-07-14 @ 19:53:52
Postat av: Lotta

Ja vem tusan behöver gå på gym när det enda man behöver göra är att bada vovvar:-) jag hade älskat svarta hundhår på mig :-) Saknade dem jättemycket när vi var där,,Kram

2009-07-14 @ 22:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0