9 februari-10

En helt vanlig Tisdag. Sitter och pluggar o nu läser jag ju kursen Social Omsorg med APU. Så snart är det dags för en ny praktikperiod. Får se om vi kan vaska fram något denna gången eller om det blir en validering. Ännu har jag inte hört ngt från skolan. Har massa strul med CSN oxå men det är ju aldrig ovanligt:-) Bara att kämpa på för sina rättigheter. Annars är det ju bara att avsluta studierna och traska raka vägen in på arbetsförmedlingen. Men det är ju synd nu när man kommit så långt. Vi får se vad som händer, det finns inget man inte kan lösa i alla fall. I går var mitt godkända kennelnamn med i Hundsport i alla fall och det är ju riktigt kul. Ser fram emot den dagen då jag kan ta min första valpkull. Men det är en liten väg att traska först. Ska anmäla mig till en uppfödarutbildning så småningom i alla fall. Ska bara bli färdig med de andra studierna först. Sen ska ju en tikvalp köpas in och efter det tar det ca två år innan bitarna kanske faller på plats. Tiden får avgöra hur det blir helt enkelt:-) Annat roligt som har hänt är att Tim kanske får halvsyskon inom en snar framtid. Ska bli väldigt roligt om allt går som det ska, vilket vi givetvis hoppas. Barnen är trötta men friska nu. Hannah kämpar på med sin skola och med kyrkstudierna. Till sommaren blir det konfirmation och det är vackert tycker jag. Snön ligger där den ligger och den verkar ligga ett bra tag till. Det är inte utan att man längtar till våren nu ialla fall. Ska bli skönt att få ta vanliga promenader med killarna i stället för som nu kämpa sig igenom en halv meter snö. Nu ska jag sätta mig och läsa och sen blir det allmänna hushållsgöromål:-) Tjing:-)

SommarZingo:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0