Lördag

I dag kände jag mig som en ganska usel hundägare:-) Jag vaknade inte förrän halv tolv och mina underbara vovvar har inte ens väckt mig. Stackarna som har en sån matte som sov som en stock. Fick givetvis panik och studsade upp som en boll,,men inte ens då reste sig vovvarna upp. De sträckte på sig och tittade lika undrande som om klockan var halv sex på morgonen. De är för goa. Kanske de var lika trötta som jag? Men tidigare blir det definitivt i morgon. De fick mat o sen gick vi en ganska lång promenad i skogen i snön. Oerhört bra träning då det är tungt och ganska tufft att pölsa i snön,,ialla fall för oss som bara har två ben:-) Att det blev en lång promenad så givetvis vår golden till. Han valde ju som vanligt sin egen väg,,fast denna gången visste jag var vägen gick. Härliga högar med hästskit avslöjade hans valda väg:-) Patrik var som tur med mig och gick och hämtade honom. Efter det så har vi städat hela dagen och blev nyss färdiga. Nu är det bara en härlig tvätthög kvar samt att jag måste byta till vårgardinerna igen i morgon. När jag städar så går jag alltid och nynnar på någon låt. Ja,,ibland mer än nynnar och jag vet inte varför man ibland får en speciell låt i huvudet men idag hade jag denna:-)



Ni kan ju tänka att städningen gick i ett ganska bra tempo. Nu är jag nyduschad och har bytt lakan i sängen,,den kombinationen är något av det bästa som finns:-) Vov från oss och trevlig Lördagskväll,,Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0