Lördag

Först vill jag bara säga till alla: Sparka aldrig på den som redan ligger! Detta är det fulaste man kan göra enligt min åsikt. Med det sagt..I dag har vi en ny kall dag. Hela minus 14 grader nu på morgonen och det bet ordentligt i kinder och näsa när vi var ute i skogen. I dag fick det bli koppel promenad då jag alltid är osäker på om de är ute och jagar på Lördag och Söndag. Enligt grannen skulle det vara rävjakt denna helgen. Stackars lilla räv:-( Såg inte någon i skogen men å andra sidan är det ju ofta meningen att man inte ska synas när man jagar. I dag blir det storstädning av huset och av smådjursburarna. Lite jobbigt att städa kaninburen i kylan men det måste ju göras. Man får inte ta in kaninerna i någon form av värme ens i fem minuter om de ska klara kylan resten av vintern. I så fall måste man flytta in dem permanent och det går ju inte då vi inte har någon plats för det. Sitter och tänker på mina drömmar om kennel och liknande. Det är otroligt att det finns folk som vill lägga sig i ens drömmar och försöka förstöra. Men det är bara att stå på sig och göra sina drömmar till verklighet. Det som är roligt är att även Patrik är helt inne på detta med kennel och det känns ju roligt att vara två. Vilket självklart är en nödvändighet. Jag hade ALDRIG startat upp något sådant om han hade misstyckt utan vi har givetvis pratat om det båda två. Men det är ju en självklarhet. Kanske inte för andra men i alla fall för mig. Avundsjuka och elakt prat blir man nog aldrig av med i livet, så är det. Bara att bita ihop med andra ord:-)Denne helgen var det meningen att jag skulle åka upp och träna Bella inför utställningen. Men med rådande väglag och lite andra bekymmer så får det vänta lite tyvärr. Har ju ca 1 månad på mig så jag ska nog hinna. Nej, dags att börja städa och sen blir det middag och lite slappa innan vi tar en promenad med vovvarna igen. Kram på er.

Kaninerna på sommaren:-)


Kommentarer
Postat av: Eva..

Fast jag e lite avis att du/ni ska ha kennel..åååå. Lova att jag får komma o vara med eller hjälpa till när det blir dax. Menar inte vid valpningar men du kanske behöver annan hjälp lr avlastning..jaja..jag får väl städa valphagen om inte annat ;-)) Kram Kram

2010-01-30 @ 22:32:47
Postat av: Charlotte

Goa Eva..såklart att du kan få vara med vid valpningen,,jag lovar att det är ett mirakel,,lika spännande och fantastiskt varje gång,,tusen kramisar

2010-01-30 @ 22:34:18
Postat av: hannnnnööö

vadå förstör ??? vem förstör ?

vem ska jag slå ? :)

2010-01-31 @ 11:54:25
Postat av: Andréa

Ja tyvärr finns det alltid "sånna" människor, suck!



Säger som mamma, vill gärna komma o vara med eller hjälpa till :-) Såå mysigt!



Har förresten funderat på kanin här så småning om t tjejerna...när ja va liten hade ja ju en dvärgvädur, Anton, som blev 8 år, tycker dom e himla goa till sättet. Vad har ni för några?? Ser väldigt söta ut på bilden :-)



Kram

2010-01-31 @ 23:34:01
Postat av: Lotta

Jo,,man får välja bort dem helt enkelt:-) De kaninerna som vi har är angorablandning med lejonkanin på den ena och hermelin på den andra. De är jättemysiga. Säg till om du vill ha dem:-) Kram

2010-02-01 @ 09:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0