Annandag Midsommar

Ja varför heter det inte så? Det heter ju annandag Jul och annandag Påsk så därför tycker åtminstone jag att idag borde vara Annandag Midsommar :-) Midsommar var annars ganska lugn. Vi var en sväng hos grannarna på midsommarafton och det var jättetrevligt. Dessvärre skulle jag jobba dagen efter, vilket jag oxå gjorde, så det blev ingen mycken dryck för min del. Men god mat och trevligt sällskap samt en normalt fungerande hjärna dagen efter slår minst lika högt som en fylla :-)  Jag får tacka Madde och Niclas för en härlig midsommarafton!

Idag har min lilla konfirmand kommit hem från sitt 10 dagar långa konfaläger. De verkar ha haft jättekul. Ett gäng bilder finns redan upplagda på FB och jag ska snart surfa in o kolla. Som jag sa till henne innan de åkte så blev det säkert resan ett minne för livet. Så nu är det bara en vecka kvar till konfirmationen som äger rum nästa Söndag. Dagarna innan konfirmationen har jag minst sagt fullt upp. Nästa Lördag ska jag åka till Boråsutställningen och vara funktionär och dagarna innan det ska jag jobba. Så hur jag ska hinna få iordning snyggt och fint här till en tidig söndagsförmiddag veti hundan, men det får gå:-)

Idag har varit en slappa dag. Vi kom precis hem från en lång promenad med hundarna. Triton lyckades med att hitta ett lerdike sin vana trogen. Fattar inte hur han lyckas när övriga skogen är helt snustorr. Men han kom i alla fall tillbaka och var helt svart. Så det blev en dusch i trädgården och tork med stor frottéhandduk. Men torr är han ju givetvis inte ändå.
Tim fäller fortfarande och har nästan ingen svans kvar,,inte snygg alls men jag ska ju ändå inte ställa honom. Undrar bara hur sjutton det kan komma så mycket hår från den vovven. Men å andra sidan fick vi en ganska låg elräkning denna månaden,,kanske är det så att hans hundår isolerar värmen här hemma :-) haha..man måste alltid tänka positivt. Det finns en nytta med allt,,utom fästingar då såklart.

På tal om fästingar så hade jag en stor fästing på ryggen häromdagen. Det blev ett himla liv härhemma för ingen ville ta den då de tyckte att det var så äckligt. Men till slut hade de inget val för jag når liksom inte min egen rygg. Hoppas den inte hann sprida någon jäkla smitta bara. Nu har jag haft två stycken som sugit sig fast i år. Bara att hålla tummarna. Man borde haft frontline för människor oxå.

Hoppas ni alla därute haft en underbara midsommar..Kramar :love:

Nu är vi trötta,,natti natti :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0