Hej Hopp


I morgon åker Hannah på konfirmationsläger i 10 dagar. Det kommer kännas knepigt att hon är borta så länge. Men jag hoppas att de får roligt såklart.
Har börjat en ny kurs nu, Socialt Behandlingsarbete,,en väldigt tuff kurs verkar det som med studiebesök, filmrecensioner och massa lagar och grejar så mycket att läsa. Smart att lägga en sån kurs sist när man nästan nu spyr på att plugga. En sån kurs borde legat först istället. Men jaja,,det är bara att lägga in växel nr 2,,eller nr 5 kanske :-)

Hundarna mår bra. Lite småkrämpor men inget annat. Tim klarade sig bra från att ha tuggat i sig kaninbenen. Kanske var det sparrisen som hjälpte. Vad vet jag. Men jag har inte märkt något på honom i alla fall. Allt har kommit ut som det brukar göra så att säga. Det har det däremot inte på Zingo som har haft förstoppning i två dagar. Men med lite matolja på maten så löste det sig oxå. Tror inte att man hade klarat sig utan alla dessa underbara huskurer. Tritons hot spot har oxå läkt ihop fint. Hämtade ut penicillin utifallomatt. Men har inte behövt ge honom det. Skönt att ha det hemma i alla fall i fall det skulle behövas.

Imorgon ska jag till tandläkaren äntligen och laga mina två tänder som har varit halva ett bra tag nu. Är inte rädd för tandläkaren alls men däremot för den saftiga räkning som kommer att följa på detta. Blir väl nudlar resten av sommaren haha. Finlandsresan är helt klart hotad ialla fall tyvärr. Men sånt är livet,,hälsan är alltid viktigast.

Annars är det inget speciellt som händer. Mina grönsaker i landet fortsätter att växa och det är riktigt roligt att se. Provsmakade rädisorna häromdagen då det är de som leder i växthastighet :-)

Nej nu ska jag sova och drömma om lyckliga tider,,förhoppningsvis.
God natt alla därute..ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0