När Triton stoppade in hakan i ett märgben.

Hundar kan hitta på och råka ut för de mest konstiga saker. I lördags fick de alla varsitt märgben av mig för att ha som lördagsgodis. Jag har alltid tyckt att det är så bra ben för det tar en stund för dem att hålla på med. Jag tycker fortfarande att det är ett bra ben men har nu förstått att storleken har betydelse. Det förstod jag även innan Tritons bravader men då var jag mest inriktad på att köpa så stora som möjligt för att de inte ska fastna i halsen på dem. Vilket jag läst om då en Golden dog av att ett märgben fastnat i halsen. Men nu inser jag även att tjockleken och längden på benet är viktigt. Detta efter att min älskade Triton lyckats fastna med hela underkäken i ett märgben. Det blev som tur var (för kassan) ingen tur till vetten. Efter mycket om och men och efter att jag ha fått lånat lugnande av granne så fick vi loss benet med en tång. Triton var ju rädd och blev därefter lite aggressiv. Därav det lugnande vilket i och för sig inte bet särskilt bra på honom. Som tur var fick vi ialla fall bort det och ännu en gång ser man hur viktigt det är att inte lämna hundarna ensamma hemma med ben!!

Det satt ordentligt över tungan och läpparna.



Stackarn kunde varken äta, dricka eller flämta då tungan satt fast.



Så här kan det gå.


Det kan ju oxå bli så att hunden själv hysteriskt försöker få bort benet och skapar fula sår på grund av det. I detta fallet så var ju benet ganska skrovligt på insidan vilket gjorde att det skavde på Tritons läppar när vi försökte dra loss det. Sen ska man ju alltid vara oerhört försiktig med att just dra loss saker. Tänk själv när man var liten och trädde på corona ringar på fingrarna. Det gick ju alltid bra att trä på dem men de var helt omöjliga att dra loss. Min mor berättade även om när min storebror var liten och fastnade med huvudet i en av hålorna på skeppsbron i Göteborg. Det hade ju varit lite värre om hon inte hade fått loss honom dock:-) Haha. Men loss kom han ialla fall mig veteligen.

Annars mår alla vovvarna bara bra. I dag är det regndag och utifrån det så luktar ju hela huset våt hund. Men så är det ju.
Min katt Sagah har en friare som stryker omkring här. Hon verkar dock inte det minsta intresserad utan springer in så fort han kommer. Tur är väl det. Grannen härnere fick kattungar för ett par veckor sen och de är såååå söta.
I dag ska jag plugga,,måste ta mig i kragen då det är slutprov på fredag.
Annat roligt (betydligt roligare) som händer framöver är Hannahs konfirmation den 4 Juli. Jag ska hjälpa till på Borås utställningen den 3 Juli och eventuellt ska jag åka till Finland i slutet av Juli. Däremellan ska jag jobba hela sommaren och åkte precis på att jobba Midsommardagen så det blir en lugn midsommarafton i år. Men pengarna som det inbringar är välkomna.
Ha en fortsatt härlig dag :love:


Kommentarer
Postat av: Kenneth/Belldeena's

Skönt att det fixade sej både för er och för pengaboken :-)Kul att du ska vara funktionär på Boråsutställningen, många härliga hundmänniskor med diverse problem att prata med. En fin erfarenhet:-)

2010-06-07 @ 21:01:35
URL: http://belldeena.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0