Skuggan

I bland tänker jag att jag nog har döpt en av mina hundar till fel namn. Tim skulle lätt kunna heta skuggan:-) Vart jag än går så finns han brevid mig. I dag har jag städat hela huset och vem har i princip legat på dammsugarslangen hela tiden? Jo Tim. Jag duschade, vem låg utanför duschkabinen med kroppen så tätt intill dörren att pälsen sen var blöt? Jo Tim. Vem ligger framför spisen när jag lagar mat, med sin nos eller tass på min fot när jag står och steker?,,Tim :love:. Vem ligger i sängen brevid när maken jobbar natt?? Tim såklart. Och vem ligger nu precis bakom mig när jag sitter vid datorn?? Jo just det,,min ständigt trogne följeslagare Tim. Allt detta kommer mig osökt att tänka på Tim när jag hör en speciell låt. Han sjunger nog den för mig inom sig :-)


Klockrent :-)


Ja vad vore livet utan dessa underbara varelser?? Mycket mer tomt i alla fall helt klart.


Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0