Vår i luften?

Vilka underbara mornar vi har haft nu två dagar i rad. Ja om man bortser från att jag fick skura hela det övre badrummet i går morse. Stackars Carro är magsjuk och mår inte alls bra. Hoppas verkligen att vi andra klarar oss. Solen skiner i alla fall och det är riktigt vackert ute. I går gick jag ner med hundarna till min granne Madde. Vi gick en sväng ut i deras skog då hennes man har plogat en bit in där. Det var helt underbart och när jag kom hem var hundarna för första gången på länge leriga. Om man ska vara glad för det eller inte är ju en tolkningsfråga för när vi kom hem hade leran frusit i Tritons långa päls. Med andra ord gick den inte att torka av utan sakta men säkert så droppade den av i hundratusentals små fina lerdroppar på köksgolvet;-) Trots allt detta så kan man ju aldrig tänka sig ett liv utan hund:-) I dag ska jag och min väninna gå på musikal på Göteborgsoperan. Vi ska se musikalen Guys and Dolls. Det ska bli underbart skönt att få komma ut från hemmet lite och från studierna. Har börjat läsa Psykiatri nu och det är en tuff kurs ska ni veta. Samtidigt är det väldigt roligt när man får lite utmaningar och verkligen behöver anstränga sig. Det blir faktiskt roligare att plugga då. Speciellt såklart om det är ett ämne som man själv valt och som man tycker är intressant. Börjar ju även nu att kunna se ett slut på pluggandet då det endast är 20 veckor kvar. Sen är jag färdig undersköterska och det känns bra. På Söndag är det utställning för Bella igen. Denna gången i Moheda, så lite längre att köra men intressant och spännande. Denna gången SKA jag bara dit. Det enda som kan hindra mig är ju kräksjukan då:-( Men det är bara att hålla tummarna för att den inte kommer. Har absolut inte tid med det.
Nu är det ju vår och det innebär att Mars är späckad med födelsedagar. Först vill jag säga ett STORT Grattis till Nicole som fyllde 18 år i Söndag. Puss och kram på dig och hoppas din dag blev bra. Näst på tur är Patrik, tätt följd av Philip, sen kommer min lillebror tätt följd av mig och sen min mormor. Carro i början på April, syster och bror även de i April samt morfar,,hej och hå. Dessutom är det ju en annan riktigt stor händelse i Mars som är roligast av allt! Ett nytt liv kommer snart till jorden och Patrik blir morfar! Man väntar och längtar. Eftersom jag känner att våren är på gång,,trots minusgrader, ett jäkla snötäcke samt en skare som till och med bär min kropp:-) så försöker jag nu designa om min blogg lite. Som vanligt kommer det lite pö om pö då jag skam till sägandes behöver en del hjälp från mina tonåringar. Men har nu i alla fall ändrat färgen till en vårgrön färg:-) Nu ska jag mata vovvar, katter, kaniner och marsvin. Sen ska vi ut i skogen och få lite sol på oss:-) Ha en underbar dag!

 Njuter av solen:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0