5:e Maj

Inte så länge till då:-) Snacka om att man vänder på dygnet när man inte behöver gå upp på morgonen:-) Skulle gått på min första jobbintervju i morgon men avbokade den precis. Något mer spännande och attraktivt dök upp och givetvis hugger jag det i första hand. I dag var det stor aktivitet i skogen. Åh vad jag önskar att jag hade haft en grym kamera i såna lägen. Först stod det ett rådjurskid i kohagen och stirrade på oss. Jag hann koppla alla hundar utom lilla Zingo som givetvis skulle jaga det. Vilket han oxå gjorde. Han jagade upp det på en bergsknalle som ligger strax bakom hagen sen orkade han inte mer. När han kom tillbaka så gick vi tvärs över hagen och jag släppte Tim då jag var helt säker på att rådjuret var borta...Vad dyker upp i stället då??? Jo megaälgen igen. Hon stirrade på oss. Tim stirrade tillbaka men jagade aldrig bort den utan skällde bara till två gånger. Hon sprang givetvis iväg. Då vänder jag på huvudet och ser två små bruna öron fladdra bakom en trädstam..På med koppel på hundarna igen för där ligger en älgkalv... Jojo,,fint tänker jag. Nu har vi skrämt bort mamman till kalven. Så det fick bli koppelpromenad resten av vägen genom skogen. När vi närmar oss kohagen igen så ser jag hur Älgmamman går tillbaka till sin unge..suck så skönt. De fann varandra igen och nu blir det andra vägar eller helt enkelt bara koppelpromenader en tid framöver. De är så himla vackra djuren i skogen och jag vill inte störa dem fast jag vill gärna titta på dem såklart :-) Jag ska plocka med mig kikaren nästa gång. Sen får man ju vara lite försiktig för en arg älgmamma kan ju bli lite farligt att möta:-) Något mindre vackra djur är ju fästingarna,,nu har de verkligen satt sig. I går plockade jag 17 st på Agnes, vår katt och ändå hade hon en kvar i morse. Nu blir det till att inhandla fästingsmedel av något slag. Min väninna hade köpt en liten kula som man hänger om halsen på hunden. Kulan ska tydligen framkalla ljudvågor av något slag så att fästingarna blir bortskrämda,,undrar om det funkar?? Det som jag tycker är jobbigt är när man måste hänga saker om halsen på vovvarna. Mina brukar ju få fnatt och busa med varandra och då är det dumt med saker som hänger om just halsen,,vi får väl se vad det blir för fästingsmedel iår. Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma,,i natt drömde jag att Patrik åkte till månen med en sån där Hangglider sak,,,mycket märklig dröm..får väl se vad det blir i natt...
Natti Natti :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0