Grillkväll och Sår

Söndag idag och jag har stämt träff med tvättmaskinen och torktumlaren:-) Inte så kul men hade desto trevligare igår då vi hade grillkväll med brorsan och hans flickvän. Vi fick ett fantastiskt väder, strålande sol som gjorde att vi kunde sitta ute och äta. Man tackar för det. Tack Tomas och Malin oxå för mina och Carolines presenter, det värmde <3
Det blev som sagt en trevlig kväll, Hannah och hennes kompis Sandra tältade i vår trädgård och det gick ju bra. Zingo hade nog gärna velat sova i tältet han oxå men det satte jag stopp för då jag inte skulle haft den minsta lust att gå upp mitt i natten och ta hand om en gnällande pudel:-) Men det kanske hade gått bra. Vad vet jag. I dag hade Hannah och Sandra kakförsäljning utanför Ica i Åsa. De samlar in pengar till sin klassresa som går av stapeln i Juni. Så här var även storbak i går kväll och det blev riktigt lyckat då alla påsarna såldes:-)
I dag upptäckte vi en mindre trevlig sak och det var att Triton har fått värmesår igen. Det har börjat på benet precis som det gjorde förra gången. Bara att ta fram trimmaskinen och raka bort samt ta på antibiotika salva. Eller ja, bara och bara,,han hade ju ont när jag rakade så han gjorde ett utfall mot mitt huvud , så munkorg på så gick det bättre. Glad att han inte bet mig utan bara markerade. Undrar varför han har börjat få alla dessa sår,,kan det ha med ålder att göra?? Låter ologiskt men man vet ju inte..ska ta ett snack med vetten vid tillfälle. Här kommer nu ett gäng bilder, även på den underbara tekannan som jag fick av Carro samt från grillkvällen och lite på vovvarna..
Ha en härlig Söndag
Kramen <3

Middagsbordet före dukning:-)


Carro och Hannah dukar fint:-)


Den goda salladen :-)


Potatis och fetaostpaj:-) Färsk oregano i kruka.



Gästerna har anlänt, middagen färdig att serveras:-)



Mina fina presenter :love:



Min otroligt fina Labbe tekanna som jag fick av Carro :love:


Zingo bokade en sittplats :-)


Tim väntade och väntade på att någon skulle tappa mat på golvet:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0